اولیانوف: مذاکرات وین پیش از پنجم اوت از سر گرفته نمی‌شود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی اعلام کرد که مطابق آخرین گزارشات، مذاکرات وین بر سر احیای برجام پیس از پنجم اوت برگزار نخواهند شد.

به گزارش ایمنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز پنجشنبه در توییتی نوشت: طبق آخرین گزارشات، ایران تنها پس از پنجم اوت آماده از سر گیری گفت‌وگوهای وین بر سر برجام خواهد بود. اگر وقفه میان مذاکرات زیادی ادامه یابد، مذاکره‌کنندگان ممکن است عزم خود را از دست بدهند و فرآیند بیشتر از آنچه که انتظار می‌رود، به طول بیانجامد.

صبح امروز نیز خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: ایران به مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین اعلام کرده است که تا پیش از آغاز به کار رسمی دولت جدید در این کشور آمادگی از سرگیری مذاکرات برجامی را ندارد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفته است که آنها تا قبل از شروع به کار دولت رئیسی برای دور جدید مذاکرات درباره احیای برجام آماده نیستند. بنابراین به نظر می‌رسد که رایزنی‌های وین تا اواسط اوت (ماه آینده میلادی) انجام نشود.

"لیز کاستیو نیه‌تو"، یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به خبرنگار یورونیوز در بروکسل، گفت: دیروز، چهارشنبه، مقامات ایرانی به اتحادیه اروپا اطلاع دادند که مایلند دور بعدی گفت‌وگوها درباره برجام را در وین هنگامی که دولت جدید روی کار است، یعنی از پنجم اوت از سر بگیرند. در این میان، پرهیز از هرگونه تشدید و اقداماتی که منجر به تضعیف تلاش‌های گسترده دیپلماتیک ما برای اطمینان از اجرای کامل برجام می‌شود، مهم است. اتحادیه اروپا نیز این مسئله را به وضوح به طرف ایرانی اعلام کرد.

مذاکرات میان ایران و سایر طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک به منظور احیای این توافق و بازگشت آمریکا به آن از ماه آوریل در وین آغاز شده است و واشنگتن نیز به طور غیر مستقیم در آن حضور دارد، اما اکنون به نظر می‌رسد که پس از پایان دور ششم این رایزنی‌ها در ٢٠ ژوئن یک وقفه در آن به وجود آمده است و طرف‌های مذاکره کننده هنوز برای بازگشت به وین و ازسرگیری گفت وگوهایشان تاریخی را مشخص نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 507544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.