معاوضه سائول گریزمان به زودی رسمی می‌شود

تیم فوتبال بارسلونا در حال بررسی شرایط است تا گریزمان را با سائول نیگز هافبک خوش نقش آتلتیکو مادرید معاوضه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی است که رسانه‌های اسپانیایی خبر از یک انتقال بین بارسلونا و آتلتیکو مادرید می‌دهند. معاوضه‌ای که موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد.

ظاهراً قرار است سائول نیگز هافبک خوش نقش روخی بلانکوس با آنتوان گریزمان معاوضه شود. این هافبک که فصل گذشته از شرایط آرمانی به دور بود، این انتقال را رد نکرده است.

در آن سمت آنتوان گریزمان که از ژوئیه ۲۰۱۹ با مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو و طی یک فرایند سخت به بلوگرونا پیوست و لباس آبی اناری‌ها را به تن می‌کند، موفق شده در ۱۰۷ بازی ۳۸ گل برای این تیم به ثمر برساند اما عدم کارایی او در بازی‌های بزرگ و مچ نبودن با فوق ستاره‌ای مثل مسی، لاپورتا را به فکر فروش وی انداخته است.

البته مهاجم فرانسوی از سال ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۹ با لباس آتلتی ۲۶۴ بازی و ۱۳۴ گل را ثبت کرد و چند بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان لیگ اروپا و لالیگا شده و افتخارات پرشماری رقم زده است.

قطعاً حضور سائول در میانه میدان آبی اناری‌ها خوب خواهد بود، بعد از پایان کار ژاوی و اینیستا، مسئولان کاتالان نتوانستند هافبکی ظریف و طراح پیدا کنند اما حالا حضور سائول در وسط زمین، هم فرصت استراحت در طول فصل را به بوسکتس می‌دهد و هم طراوت را به میانه‌ی میدان نیوکمپ برمی‌گرداند.

معاوضه سائول گریزمان به زودی رسمی می‌شود



در همین حال گفته شده لاپورتا رئیس بارسا که می‌خواهد دفاع تیمش را هم تقویت کند، به رنان لودی مدافع چپ و ماریو هرمسو دفاع وسط آتلتی چشم دوخته در مذاکره با انریکه سرزو رئیس لوس بلانکوس، این موضوع را مطرح کرده و حتی خواهان ۱۵ میلیون یورو هم از رقیب خود شده است.

جالب است بدانید بارسا پس از فروش داوید ویا به این باشگاه مادریدی، توافقی با آنها امضا کرد که تا سال ۲۰۱۹ حق خرید سائول را داشت اما تلاش زیادی انجام نشد، حالا به نظر می‌رسد که این ترانسفر به زودی امسال انجام می‌شود.

معاوضه گریزمان - سائول؛

فواید این معاوضه برای بارسا:

با توجه به وضعیت اقتصادی باشگاه، خلاص شدن از شر حقوق بسیار بالای گریزمان نکته‌ای بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. او با وجود اینکه فصل ۲۱-۲۰۲۰ را با درخشش خوبی به پایان رساند، حقوق سالانه ۳۴ میلیون یورویی دارد که در زمان بارتومئو توافق شده بود، حقوقی که بسیار زیاد و نامفهوم است و از توان بارسای فعلی بخاطر شرایط کرونا و وضعیت بد اقتصادی، خارج است.

بارسلونا پس از هایجک شدن واینالدوم توسط پاریس، باز هم به سراغ هافبکی با خصوصیات او رفت؛ جنگنده، فیزیکی و شوت زن. سائول همان هافبکی است که کومان و کادرفنی به دنبالش هستند. کما اینکه این بازیکن به خوبی با شرایط لالیگا آشنا است.

️ضررهای این معاوضه برای بارسا:

با وجود اینکه گریزمان در ۱/۵ سال اولش در بارسلونا نشان داد، هیچ گاه خرید خوبی برای باشگاه به حساب نیامده اما ثباتش در ترکیب ۲-۵-۳ کومان و هماهنگی بسیار خوب انتهای فصل با مسی، نظرات را تا حدودی تغییر داد. فروش او این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا با آگوئروی پا به سن گذاشته و فاتی ناآماده، فروش گریزی به صلاح باشگاه است؟

تکرار خاطره بد فروش ستاره به رقیب مستقیم نباید برای کاتالان‌ها تکرار شود. بارسایی ها از فروش ویا و سوارز به مادرید خاطره خوبی ندارند، هر دو با آتلتی قهرمان لالیگا شدند. با توجه به انتقال دی پائول به اتلتیکو، این باشگاه طبیعتاً با خروج سائولی که در فصل قبل به چشم یک بازیکن ذخیره به وی نگاه می‌شد، موافقت خواهد کرد. همچنین فلیکس انتظارات را برآورده نکرده و گریزمان و سیمئونه درک متقابلی از یکدیگر دارند. این فکر که انتقال گریزی به اتلتی خاطره تلخ سوارز را یادآوری کند، بارسایی‌ها را می‌ترساند.

کد خبر 507506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.