پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات سفت کاری ۱۳ ایستگاه خط ۲ مترو

شهردار اصفهان گفت: رسیدن دستگاه تی بی ام (دستگاه حفاری مکانیزه) خط دو مترو به ایستگاه لاله (پنجمین ایستگاه خط دو) که امروز اتفاق افتاد، نشان‌دهنده سرعت این پروژه به همت کارشناسان و کارگران مترو، متخصصان و مدیران شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"رسیدن دستگاه تی بی ام (دستگاه حفاری مکانیزه) خط دو مترو به ایستگاه لاله (پنجمین ایستگاه خط دو) که امروز اتفاق افتاد، نشان‌دهنده سرعت این پروژه به همت کارشناسان و کارگران مترو، متخصصان و مدیران شهری است.

تاکنون ٧٠ درصد حفاری تونل فاز یک خط دو مترو اصفهان و ۳۰ درصد عملیات سازه و سیویل خط دو انجام شده است.
خط دو مترو اصفهان در سه فاز طراحی شده که فاز نخست آن از ایستگاه دارک تا میدان امام علی (ع) تعریف شده بود اما اخیراً به ایستگاه میدان قدس تغییر یافت.

از ایستگاه دارک تا لاله ۴٣٠٠ متر حفاری در دو تونل انجام شده است. عملیات حفاری از جبهه غربی خط دو با استفاده از یک دستگاه تی بی ام به قطر ۹.۵ متر آغاز شده؛ تاکنون از مجموع ۱۶ ایستگاه طراحی شده برای خط دو عملیات ساخت ۱۳ ایستگاه آغاز شده و مراحل ساخت ایستگاه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته، به طوری که حدود ۵۰ درصد عملیات سفت‌کاری ۱۳ ایستگاه انجام شده است.

در خط دو مترو برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در شهر حین ساخت مترو، ایستگاه‌ها قبل از ورود تی بی ام آماده می‌شود و ایستگاه لاله پنجمین ایستگاه است که با همین شیوه احداث شده تا ترافیکی در معابر شهر ایجاد نشود. "

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات سفت کاری ۱۳ ایستگاه خط ۲ مترو

کد خبر 507490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.