اجرای پروژه‌های عمرانی در ملایر همچنان ادامه دارد

معاون امور زیربنایی شهرداری ملایر از اتمام طراحی پروژه احداث یک فرهنگسرا در ضلع شرقی مجموعه مینی ورلد ملایر خبر داد و گفت: محل تأمین اعتبار ساخت این فرهنگسرا که به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود از واگذاری مراکز تجاری واقع در میدان بهارستان است.

به گزارش ایمنا، مجید فرجی با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته با هزینه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اعتبارات دولتی اختصاص یافته به شهرداری پنج تا شش میلیارد تومان به‌صورت سالیانه است که از این میزان تنها ۲.۵ تا سه میلیارد تومان اختصاص می‌یابد این در حالیست که هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال‌جاری، ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: پروژه تکمیل ساختمان شهرداری در شهرک ولیعصر (ساختمان سابق سازمان اتوبوسرانی)، با متراژ ۱۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه و با چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده، ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور زیربنایی شهرداری ملایر از تکمیل ساختمان حوزه خدمات شهری در سه طبقه به متراژ ۶۰۰ متر مربع و با هزینه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، خبر داد و اضافه کرد: این ساختمان مکانی مناسب برای استراحت کارگران خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

فرجی با اشاره به احداث دو سایبان بزرگ برای پارک کردن خودروهای حمل زباله و دیگر ماشین‌های سنگین شهرداری به متراژ هزار متر مربع خاطرنشان کرد: ساختمان فرهنگی، تجاری واقع در میدان استاندارد با ۵۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه با هزینه پنج میلیارد تومان در حال احداث است و تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طراحی پروژه ساختمان تجاری شهرداری واقع در میدان استاندارد با ۲۱۰۰ متر مربع زیر بنا در یک طبقه و به‌صورت نمایشگاهی انجام شده و در حال احداث است و تا انتهای امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور زیربنایی شهرداری ملایر با بیان اینکه قرار است از محل فروش واحدهای تجاری در حال احداث در میدان بهارستان، برای احداث اسکان موقت برای مواقع بحرانی و یک ایستگاه آتش‌نشانی در ضلع شمالی شهر هزینه شود، تاکید کرد: تکمیل پارک شقایق واقع در شهرک ولیعصر، با متراژ ۱۷ هزار متر مربع که تا چهار سال پیش ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، با هزینه سه و نیم میلیارد تومان در حال احداث است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرجی با اشاره به تکمیل پارک حاج نظر به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و افتتاح آن در هفته آینده، گفت: ۴۵۰ متر مربع از کانال پشت ناسیونال که برای جمع‌آوری یک سوم آب‌های سطحی شهر ایجاد شده است، با هزینه چهار تا هشت میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی تعویض سنگ‌فرش‌های بلوار سیف‌الدوله با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهرداری برشمرد و افزود: آغاز پروژه بازسازی مهمانسرای شهرداری واقع در پارک سیفیه با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان، شروع بازسازی پلاک ۱۷ شهرداری با هزینه دو تا ۲.۵ میلیارد تومان، تکمیل پارکینگ طبقاتی شهرداری در سه طبقه، پیاده‌رو سازی به طول ۶۰ هزار متر مربع و ترمیم و روکش آسفالت به مساحت ۶۰۰ هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری در این دوره است.

معاون امور زیربنایی شهرداری ملایر در بخش دیگری به المان‌های در حال ساخت در مجموعه مینی‌ورلد ملایر به مساحت ۴۰ هکتار اشاره و تصریح کرد: المان تاج‌محل با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار، دیوار چین با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار، برج ایفل با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار، مجسمه‌های ایسترشیلی با هزینه ۶۰ میلیون تومان و اهرام ثلاثه مصر با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های در دست احداث مجموعه مینی‌ورلد ملایر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی از پیشرفت ۸۰ درصدی کاخ خورشید با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: پروژه ساخت گنبد قابوس با هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت المان دروازه قرآن نیز با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی، ۴۵۰ میلیون تومان است.

فرجی ساخت باغ مشاهیر با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، آبشار نیاگارا با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، باغ دولت آباد با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار، قلعه فلک الافلاک با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان، المان آرامگاه بوعلی با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان و آمفی‌تئاتر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های در حال احداث مجموعه مینی‌ورلد ملایر با ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برشمرد.

معاون امور زیربنایی شهرداری ملایر ضمن اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی احداث المان شهید گمنام با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی، اضافه کرد: پروژه احداث یک فرهنگسرا در ضلع شرقی مجموعه مینی ورلد ملایر در حال طراحی است و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود. محل تأمین اعتبار ساخت این فرهنگسرا نیز از واگذاری مراکز تجاری واقع در میدان بهارستان است.

متمم بودجه شهرداری از ۶۶ میلیارد تومان به ۱۵۷ میلیارد تومان رسید

در ادامه معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری ملایر نیز اظهار کرد: متمم بودجه شهرداری ملایر از ۶۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۵۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید. عملکرد واقعی بودجه نیز از ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۱۵۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید. متمم بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

ساریخانی از به‌روزرسانی تسویه حساب شهرداری با اداره امور مالیاتی و دارایی و نیز سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: علاوه بر تسویه حساب ۷ میلیارد تومان بدهی شهرداری به بازنشستگان سنوات گذشته، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی به اداره امور مالیاتی و سه میلیارد تومان بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی که مربوط به سنوات گذشته بودند، در این دوره شهرداری تسویه شد.

وی خرید یک دستگاه بالابر با توجه به نیاز مجموعه شهری به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان، تجهیز سه خودرو آتش‌نشانی، تأمین هزینه پروژه فرهنگی تجاری میدان استاندارد، تأمین هزینه پروژه‌ای پیاده‌رو سازی و محوطه‌سازی و تأمین هزینه پروژه‌های مجموعه مینی‌ورلد به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات شهرداری در این دوره برشمرد.

ادامه معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری ملایر به افزایش اعتبار پرداختی از محل کمک‌های دولتی به شهرداری طی چهار سال گذشته اشاره و عنوان کرد: اعتبار پرداخت شده به شهرداری از محل کمک‌های دولتی از ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافت. امسال نیز تا این لحظه مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این محل به شهرداری پرداخت شده است.

ساریخانی یادآور شد: حقوق ماهیانه مجموعه شهرداری از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است. مبلغ حقوق ماهیانه مجموعه شهرداری در سال ۱۴۰۰ نیز ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه مبلغ هزینه شده در شهر به ازای هر شهروند از ۲۸۸ هزار تومان در سال ۹۶ به ۹۸۵ هزار تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر ۲۴ کارمند بیمه‌ای رسمی، ۳۴ نفر مستخدم پیمانی، ۳۸ نفر مستخدم رسمی، ۹۹ نفر قرارداد موقت، ۴۹ نفر قرارداد کار معین، ۳ نفر مشاوره یک ساله و ۲۹۲ نفر نیروی شرکتی در مجموعه شهرداری کار می‌کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری ملایر اضافه کرد: علاوه بر این ۵۳۸ نفر نیروی انسانی که به‌طور مستقیم از شهرداری حقوق دریافت می‌کنند، ۲۵۹ نفر در بخش نظافت و پاکسازی و ۳۲۹ نفر در بخش نگهداری فضای سبز مشغول به‌کار هستند.

ساریخانی با تأکید بر عدم افزایش تعداد نیروی کار در این دوره شهرداری، تصریح کرد: تعداد نیروهای مجموعه شهرداری از ۶۱۰ نفر در سال ۹۶ به ۵۳۸ نفر در سال ۹۹ کاهش یافت؛ تعدیل نیرو نداشتیم، اما نیروی جدید هم جذب نشده است.

کد خبر 507457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.