دریافت اینترنتی نذورات عید قربان شگرد کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک‌های مردمی و به این بهانه از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: افراد سودجو برای جلب اعتماد قربانیان اقدام به ارسال لینک جعلی از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی آنها را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی نیات مجرمانه خود را عملی می‌کنند.

وی افزود: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده نذورات مراجعه و کمک‌های خود را واریز کرده و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: با تشکیل پرونده قضائی تاکنون حساب‌های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده مسدود و شناسایی سایر متهمان مرتبط با این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

مرتضوی به شهروندان هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی با بهره‌گیری از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد دست به کلاهبرداری می‌زنند به طوری که کاربران را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتماً به آدرس سایت و درگاه مورد استفاده توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 507407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.