شاهد مهاجرت گسترده مردم افغان به ایران خواهیم بود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: گروهک طالبان دارای دو شاخه خشونت‌طلب و تحولخواه است و به نظر می‌رسد شاخه تحولخواه با سیاست‌های واقع‌گرایانه به دنبال تشکیل دولت بوده، اما شاخه‌ خشونت‌طلب خواهان تسلط کامل بر افغانستان است.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مناقشات افغانستان اظهار کرد: شاخه خشونت طلب طالبان طی هفته‌های گذشته با استفاده از فضای جامعه جهانی بیش از ۸۰ درصد افغانستان را اشغال کرده که این موضوع باعث مضاعف شدن نگرانی‌های مردم افغانستان شده و کشورهای منطقه را نیز نگران کرده است.

وی افزود: در صورتی که تحولات افغانستان طی روزهای آینده ادامه پیدا کند، وضعیت آن مانند برخی کشورهای بحران زده مانند سومالی می‌شود و می‌تواند چالش‌های فراوانی برای امنیت منطقه ایجاد کند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: گروهک طالبان دارای دو شاخه خشونت طلب و تحولخواه است و به نظر می‌رسد شاخه تحولخواه با سیاست‌های واقع‌گرایانه به دنبال تشکیل دولت بوده، اما شاخه خشونت طلب به دنبال تسلط کامل بر افغانستان است.

هانی زاده تاکید کرد: تسلط طالبان بر افغانستان موجب افزایش ناامنی‌ها در مرزهای این کشور با ایران خواهد شد که این موضوع قطعاً تهدیدی برای امنیت ملی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و طی ماه‌های آینده مجدداً شاهد مهاجرت گسترده مردم افغان به ایران خواهیم بود.

کد خبر 507401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.