برگزاری دوره‌های فشرده آتش‌نشانی برای رانندگان تاکسی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: بر مبنای تفاهم نامه‌‎ای که میان سازمان تاکسیرانی و سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان به امضا رسیده است، تاکسیرانان در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی به یاری شهروندان می‌شتابند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکسیرانان به عنوان نماد امانتداری و سفیران فرهنگی شهر، همواره نقش اجتماعی خود را به ارزنده ترین وجه ایفا کرده‌اند و به طور خودجوش به یاری هموطنان آسیب دیده شتافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکسیرانان جز معدود مشاغلی هستند که با توجه به تردد در سطح شهر می‌توانند در لحظات اولیه بروز حادثه نظیر حریق خودرو به کمک شهروندان بشتابند و تا رسیدن اولین تیم عملیاتی به محل حادثه تا حد قابل توجهی از بیشتر شدن خسارات به شهروندان جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تاکید کرد: در همین راستا تفاهم نامه‌ای میان سازمان تاکسیرانی و سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان به امضا رسید که بر مبنای آن مقرر شد، تاکسیرانان در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی به یاری شهروندان بشتابند.

صفری تصریح کرد: با توجه به چشم‌انداز آموزشی سال ۱۴۰۰ پس از امضای این تفاهم نامه، در مرحله اول حدود ۲۰ نفر و در هر مرحله نیز ۲۰ نفر از تاکسیرانان با گذراندن دوره‌های فشرده آموزشی زیر نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی به صورت علمی و عملی با موضوعاتی نظیر کار با کپسول آتش نشانی، روش‌های خاموش کردن آتش و راهکارهای پیشگیری از بروز آتش سوزی‌ها آشنا می‌شوند.

وی افزود: برای رانندگان دوره دیده مدرک معتبر آتش نشانی صادر شده و برچسب تاکسی آتش نشان نیز بر روی خودرو رانندگان نصب می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه اجرای این طرح اقدامی به جا و موفق در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان است، گفت: امیدواریم این طرح که حاصل همکاری و تعامل نزدیک میان سازمان‌های تاکسیرانی و آتش نشانی از خانواده بزرگ شهرداری گرگان است، ضریب ایمنی و سلامتی در جامعه را افزایش داده و امنیت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

کد خبر 507381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.