پرسپولیس - استقلال/ مچ‌اندازی پنجم در شهرآورد حذفی

سرخ‌ها و آبی‌ها پایتخت امشب (پنجشنبه) نود و ششمین دربی تهران را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نود و ششمین شهرآورد پایتخت امروز _پنجشنبه ۲۴ تیر ماه_ از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه در استادیوم آزادی در حالی برگزار خواهد شد که تکلیف یکی از صعود کنندگان به نیمه نهایی جام حذفی را تعیین خواهد کرد. سرخ پوشان که در کورس لیگ برتر توانسته‌اند چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها اندکی از سپاهانی‌ها فاصله بگیرند، حالا امیدوارند با گرفتن انتقام شکست حذفی فصل قبل برای جامی دیگر در قد و قامت مدعی ظاهر شوند. استقلالی‌ها اما برخلاف رقیب سنتی امیدهایشان برای کسب جام در لیگ کمرنگ شده و برای آن که فصل را با قهرمانی به پایان ببرند، راهی جز موفقیت در جام حذفی ندارند که برای دستیابی به آن، محکوم به گذر از سد یحیی و شاگردانش هستند.

یحیی و جبران شکست فصل قبل

از اواسط نیم فصل قبلی که گل محمدی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت، آنها روزهای خوشی را طی کرده و دو فصل پیاپی در لیگ و آسیا درخشیدند اما آنچه به حسرت و نقطه سیاه کارنامه او در این مدت زمان یک و نیم فصله بدل شده، حذف در جام حذفی به دست پسران آبی بوده است. آنها در نیمه نهایی فصل قبل به سد محکم استقلال مجیدی برخوردند و با این که تا واپسین دقایق از حریف جلو بودند اما به یکباره آبی‌ها بازی را برگردانده و در ضربات پنالتی آهنگ صعود و حذف پرسپولیس را زمزمه کردند.

پرسپولیس - استقلال/ مچ‌اندازی پنجم در شهرآورد حذفی

حالا دوباره با گذشت زمانی قریب به یک سال دوباره شهرآورد تعیین تکلیف مسیر دو قدرت فوتبال پایتخت در رقابت‌های حذفی را انجام خواهد داد. این بار ولی شاگردان گل محمدی قصد جبران نتیجه فصل گذشته را دارند و به نظر می‌رسد انگیزه کافی برای پیروزی در این مصاف کلاسیک را در اختیار دارند.

مصدومیت کمال؛ عیسی عصای دست یحیی خواهد بود؟

سرخ‌ها در شرایطی پا به دربی امشب خواهند گذاشت که تمامی نفرات خود را در اختیار ندارند. کامل کامیابی نیا به خاطر مصدومیت قادر به همراهی هم تیمی‌هایش نخواهد بود همچنین عیسی آل کثیر که دچار آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ شده، وضعیت نامشخصی برای دیدار امروز دارد. باید دید آیا آخرین گلزن دربی این مسابقه را از دست خواهد داد یا سوپرازیر یحیی برای استقلالی‌ها خواهد بود؟

پرسپولیس - استقلال/ مچ‌اندازی پنجم در شهرآورد حذفی

شکست ناپذیری سرخ‌ها در خطر

پرسپولیس شاداب این هفته‌ها در پانزده دیدار اخیر خود در مسابقات داخلی هرگز طعم شکست را نچشیده و امیدوار است به سلامتی از شهرآورد نیز گذشته و آمار بی نظیر خود را افزایش دهد. آنها ۱۱ مسابقه از این ۱۵ نبرد را برده‌اند که آن را تا حد زیادی مدیون نفرات اضافه شده در نیم فصل دوم هستند.

طلسم بیست و یک ساله پرسپولیس در دربی حذفی!

استقلال و پرسپولیس تاکنون چهار بار در رقابت‌های جام حذفی با هم روبرو شده‌اند که سهم هر تیم، دو پیروزی بوده است. نکته قابل توجه اما اینجا است که آخرین برد پرسپولیسی‌ها به شهریور سال ۷۹ باز می‌گردد و نزدیک به بیست و یک سال است که آن‌ها نتوانسته‌اند استقلال را از گردونه این رقابت‌ها کنار بزنند. گفتنی است بیشترین تقابل‌های دربی حذفی در همین مرحله یک چهارم نهایی برگزار شده است.

فرهاد و تلاش برای احیای غرور آبی

استقلال با فرهاد مجیدی پس از افتی موقت، دوباره اوج گرفته و برای تکمیل راه ناتمام خود در جام حذفی، باید ابتدا از سد یحیی و شاگردانش بگذرد. اتفاقی که سال گذشته توانستند رقم بزنند و برای بازگشت حس غرور میان طرفداران شان، نیاز به تکرارش دارند.

پرسپولیس - استقلال/ مچ‌اندازی پنجم در شهرآورد حذفی

آنها حالا با تثبیتی سومی در لیگ، فرصت خوبی و البته خیالی به مراتب آسوده‌تر از حریف خود دارند اما جام حذفی برایشان اهمیت خاصی دارد. آنها که عنوان نایب قهرمانی فصل قبل رقابت‌های حذفی را یدک می‌کشند با جدیت به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند به علاوه استقلالی‌ها شهرآورد قبلی را نیز به حریف خود واگذار کرده‌اند و همین موضوع برایشان کافی است تا با انگیزه‌ای بسیار بالا پا به عرصه مبارزه گذارند.

خارجی‌های استقلال بالاخره دبی‌باز خواهند شد؟

مشکلات عدیده حوالی باشگاه استقلال در چند هفته اخیر به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین مشکلات، ترک موقت ایران توسط خارجی‌ها بود. آنها حالا توانستند هر طور شده شیخ را به ایران بازگرداند و در دیدار مقابل سایپا برای دقایقی اندک از او استفاده کنند. میلیچ هم که قریب به ۴۳ روز است دور از استقلال بوده، دوباره به تهران بازگشته تا شاید کلید گنج فرهاد در دربی امشب باشد. نکته قابل توجه این است که تاکنون هیچ بازیکن خارجی برای استقلال موفق به گلزنی در شهرآورد تهران نشده و برای پایان این طلسم در ایستگاه نود و ششم، فرهاد دو مهره تأثیر گذار را در اختیار دارد.

پرسپولیس - استقلال/ مچ‌اندازی پنجم در شهرآورد حذفی

در انتظار نطق آتشین فرهاد!

کادر فنی استقلال از ابتدای هفته سعی در سکوت داشته و در کنفرانس‌های خبری حضور نداشتند. آنها حتی روز گذشته در نشست خبری قبل از دربی هم نماینده‌ای نداشتند تا اقدامی بی سابقه در تاریخچه دیدارهای استقلال و پرسپولیس به ثبت برسد. با این حال به نظر می‌رسد فرهاد سخنان آتشینی را در آستین داشته باشد که برای کنفرانس پس از بازی دربی در آب نمک خوابانده است.

کد خبر 507359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.