آئین افتتاح باغ ایرانی حکیم در تهران

شهردار تهران از آئین افتتاح باغ ایرانی حکیم خبر داد و گفت: باغ ایرانی حکیم به عنوان مأموریت شهرداری از آموزش و پرورش و از محل اعتبار در نظر گرفته شده از سوی شورا، تملک شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در اینستاگرام خود نوشت:

"آئین افتتاح باغ ایرانی حکیم

منطقه ۱۰ از مناطق قدیمی و باسابقه تهران است که شکل‌گیری آن به حدود سال ۱۳۰۴ برمی گردد و جزو اولین مناطق شکل گرفته در بیرون حصار ناصری است.
این منطقه ۲۰ هکتار مساحت و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ که نشان می‌دهد تراکم نفر در هکتار در آن بالا است و ضروری است با توسعه کمی و نوسازی بافت فرسوده خدمات مناسب با توسعه جمعیتی آن ارائه شود.
خدمات محلی، فضای سبز و فضای عمومی باید به صورت عادلانه در شهر توزیع شود. این منطقه به شدت از فقدان فضاهای عمومی رنج می‌برد. فضاهایی مانند باغ ایرانی در شرایط بحران نیز به شهر کمک خواهد کرد.
در این دوره با پیگیری‌های انجام شده و سیاست‌گذاری شورا توسعه‌ی فضای سبز در مناطقی که سرانه فضای سبز پایین داشتند، در دستور کار قرار گرفت و جرایم قطع درختان صرفاً برای توسعه فضای سبز اختصاص داده شد تا در مناطقی که ظرفیت بالا و سرانه کمتری داشتند، سرانه فضای سبز ارتقا پیدا کند.
باغ ایرانی حکیم به عنوان مأموریت شهرداری از آموزش و پرورش و از محل اعتبار در نظر گرفته شده از سوی شورا، تملک شد.
در این منطقه چند باغ دیگر نیز تملک خواهد شد. سرانه فضای سبز این منطقه در حال حاضر ۲.۴۸ متر مربع است که با تملک و ایجاد باغ‌ها و بوستان‌هایی مانند نظر، استانبولی، رعیت و چند باغ دیگر به ۲.۷ متر خواهد رسید.
مردم محله می‌توانند با احساس حس تعلق در نگهداری این باغ مؤثر باشند و تردد خانواده‌ها امنیت را برای آن به ارمغان می‌آورد.
جنس این باغ از نوع باغ‌های محلی و پروژه آن از نوع پروژه‌های توسعه محلی است.
پروژه‌های محله‌ای از سال ۹۸ در دستور کار شهرداری قرار گرفت و ۲ هزار میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که تأثیر زیادی در ارتقا کیفیت زندگی در محلات خواهد داشت. امیدواریم در شورای بعد نیز به این نکته توجه شود و باغ‌های باقیمانده نیز از طریق ابزارهای قانونی و مذاکره با مالکین عمومی و خصوصی تملک و به فضاهای عمومی شهر اضافه شود. "

آئین افتتاح باغ ایرانی حکیم در تهران

آئین افتتاح باغ ایرانی حکیم در تهران

کد خبر 507356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.