مدل بازی پرسپولیس را خیلی می‌پسندم/ شهرآورد پایتخت همیشه حساس است

پرسپولیس و استقلال در مهم ترین بازی جام حذفی امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت که فرزاد آشوبی نظر خود را در مورد عملکرد این دو تیم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرمزهای پایتخت پنجشنبه شب در دیداری حساس و هیجانی به مصاف رقیب دیرینه خود، استقلال خواهند رفت. قرمزها که رقابت حساسی با سپاهان در پیش دارند تلاش می‌کنند با برد برابر شاگردان مجیدی برای رقیبان خود خط و نشان درست و حسابی کشیده و خود را برای پنجمین قهرمانی در لیگ آماده کنند. در سوی دیگر آبی‌ها نیز هفته‌های اخیر را با برد پشت سر گذاشته‌اند و نتایج رضایت بخشی را داشته‌اند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت سرخابی‌های پایتخت و دیدار شهرآورد امشب با فرزاد آشوبی پیشکسوت و بازیکن اسبق سرخابی گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص رقابت‌های لیگ بیستم بگویید، مسابقات به هفته‌های حساسی رسیده است پیش بینی شما از قهرمان لیگ بیستم چه تیمی است؟

بله همانطور که اشاره کردید این هفته‌ها لیگ جذابی را شاهد هستیم. نبرد نزدیک پرسپولیس و سپاهان این جذابیت را افزایش داده است اما در نهایت با احترام به تیم خوب سپاهان که شکل خوبی از بازی از خود به نمایش می‌گذارد اما پرسپولیس می‌تواند برای پنجمین بار قهرمان لیگ شود. آنها پارامترهای زیادی برای این مهم نمایش داده‌اند و خیلی از کارشناسان فوتبالی نیز بر این موضوع صحه می‌گذارند.

شانس قهرمانی پرسپولیس را به چه دلیل یا دلایلی بیشتر می‌دانید؟

مهم‌ترین مورد عملکرد آنهاست که نه فقط در طول این فصل بلکه در طول سال‌های متمادی با تزلزل پایین و کیفیت بالا همراه بوده است. در واقع آنها توانسته‌اند نمایش بدون افت و خیزی نشان دهند که در رسیدن به گلات قهرمانی عامل مهمی است.

هفته‌های اخیر ورود کمک داور ویدئویی از سوی برخی تیم‌ها مطرح شده و با حساس شدن رقابت‌ها نصب این سیستم برای فوتبال کشورمان به نظر مورد نیاز است. نظر شما چیست؟

کاملاً مطالبه بر حقی از سوی تیم‌ها شده است. بخشی از اشتباهات داوری که به دلیل صحنه‌های بعضاً سریع یا به دلیل جاگیری داور قابل درک است می‌تواند با VAR به حداقل برسد. اگر استادیوم‌های ما شرایط خوبی برای راه اندازی ندارند باید آنها را هم درست کنیم. به فکر تکمیل تجهیزشان باشیم. در اصل هر آنچه که کمک می‌کند فوتبال سالم‌تر و پاک‌تری داشته باشیم باید برای آن به کار بگیریم. بدون تردید فوتبال، ورزش اول کشور است و باید با این سیستم به روند بهتر آن کمک کرد.‌

امروز شاهد شهرآورد حساس پایتخت در مسابقات جام حذفی هستیم، شما در دو تیم کار کرده‌اید این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی بسیار حساسی است و بر خلاف لیگ هیچ جایی برای جبران نخواهد بود. روند این بازی بستگی زیادی به ایده‌های بازیکنان و مربیان در زمین دارد. مهم است که این ایده‌ها چقدر قابل فهم و اجراست. به شخصه مدل بازی پرسپولیس را خیلی می‌پسندم به این دلیل که از رقیب تأثیر نمی‌پذیرد در واقع شکل فوتبالی خود را در مقابل هر تیم دیگری می‌تواند تحمیل کند و جلو ببرد. این شکل مطلوب تاکتیکی به بازیکنان کمک کرده و در هر بازی و به ویژه مسابقات حساس می‌تواند نقطه قوت باشد.

در مورد استقلال هم بگویید، آنها با فرهاد مجیدی در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی کسب کرده‌اند

روند استقلال تقریباً خوب بوده است به جز چند هفته اخیر که یک ثبات و شرایط پایداری را در نتیجه گیری و عملکرد دنبال می‌کند اما نوسان‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. فکر می‌کنم استقلال نیز در این دیدار شانس پیروزی دارد اما در این دیدار اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم ساختار تیمی رقیب می‌تواند برگ برنده‌ای برای آنها باشد البته بازی شهرآورد شرایط خاص خودش را دارد.

و اما حرف آخر…

امیدوارم دیدار خوبی را از سوی دو تیم شاهد باشیم به گونه‌ای که هواداران سرخابی پس از تماشای مسابقه از نمایش تیم‌هایشان رضایت داشته باشند و از تماشای این دیدار همیشه حساس لذت ببرند.

کد خبر 507351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.