طرح جمعه‌های حمل و نقل رایگان در رومانی اجرا می‌شود

استفاده از حمل‌ونقل عمومی در طرح جمعه‌های سبز شهر کلوژ-نپوکا با هدف کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک برای شهروندان رایگان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح «جمعه‌های سبز» در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ در کلوژ-ناپوکا آغاز شد و بر اساس آن هر جمعه، حمل‌ونقل عمومی رایگان خواهد بود. این کمپین «توقف! اتومبیل خود را در خانه بگذارید» نام دارد و از طریق همکاری بین شهرداری کلوژ-ناپوکا و شرکت حمل‌ونقل عمومی شهر به راه افتاده است. هدف اصلی این پویش کاهش ترافیک و آلودگی در عین افزایش تعداد مسافران استفاده کننده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

اهداف پروژه جمعه سبز در اصل ارتقای استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی مجهز به ناوگان سازگار با محیط زیست و افزایش تعداد مسافران است؛ انجام این پروژه باید کیفیت هوا را بهبود ببخشد و آلودگی صوتی را کاهش دهد. این ابتکار عمل قرار بود در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شود، اما تاکنون به تأخیر افتاد. شایان توجه است که در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ تصمیم گرفته شد هزینه برنامه «جمعه سبز» توسط شهرداری کلوژ-ناپوکا تأمین شود.

در حالی که در طرح اولیه، قیمت رایگان بلیت روی میز بود اما سرانجام همه طرفین توافق کردند که ممکن است به هدف برنامه آسیب بزند؛ از این گذشته، آنچه آن‌ها می‌خواهند حداکثر تعداد افرادی است که سوار وسایل نقلیه عمومی می‌شوند. اساساً، شرکت و شهرداری در تلاشند تا مردم را با طرح آزمایشی رایگان حمل‌ونقل عمومی جذب کنند. سوال این است که آیا آن‌ها می‌توانند مسافران را در طول هفته حفظ کنند؟

مواردی هستند که شرکت حمل‌ونقل کلوژ-ناپوکا در جهت بهبود کیفیت خدمات خود برنامه‌ریزی می‌کند:

· نوسازی مداوم ناوگان با استفاده از بودجه شرکت، بودجه شهرداری و همچنین با جذب سرمایه‌گذاری بلاعوض اروپا.

· کنار گذاشتن تدریجی اتوبوس‌های دیزلی و استفاده از اتوبوس‌های برقی، واگن برقی و تراموا.

· جذب مسافران بیشتر با معرفی حمل‌ونقل رایگان در کلوژ-ناپوکا در آخرین روز کاری هر هفته (جمعه سبز)

لیست اهدافی که برنامه ریزان پروژه امیدوارند به آن برسند عبارت‌اند از: کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی، کاهش تراکم ترافیک و راه‌بندان در شهر، کاهش استفاده از خودرو و ترویج استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، کاهش تصادفات جاده‌ای با کاهش تعداد وسایل نقلیه، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی موجود از طریق افزایش تعداد مسافران و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل مسافر.

طرح جمعه‌های حمل و نقل رایگان در رومانی اجرا می‌شود

کد خبر 507284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.