۲ مصدوم در حادثه برخورد خودرو با تابلو راهنمایی و رانندگی

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: خودرو تویوتا کمری پس از انحراف از مسیر اصلی و برخورد با پایه تابلو راهنمایی رانندگی متوقف شد.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات این حادثه، اظهار کرد: در ساعت ۵:۰۳ بامداد امروز، پس از تماس با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع تصادف یک دستگاه خودرو تویوتا کمری در کوی وحدت، آتش‌نشانان از تیم امداد و نجات جاده‌ای از ایستگاه چهار روانه محل حادثه شدند.

وی افزود: پس از اعلام این حادثه از طریق مرکز فرماندهی، تیم امدادی به محل اعلام شده در کوی وحدت قبل از بیمارستان بعثت اعزام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در خصوص جزئیات این حادثه گفت: خودرو تویوتا پس از انحراف به پایه تابلو راهنمایی و رانندگی برخورد کرده، دو سرنشین خودرو شامل یک مرد ۵۰ ساله و یک نوجوان ۱۳ ساله مصدوم شدند که توسط افراد حاضر از خودرو خارج و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

وی در توصیه به شهروندان گفت: مصدومان حبس شده در داخل خودرو را با کشش خارج نکنید، چرا که ممکن است آسیب دیدگی مصدوم افزایش یابد، همچنین مصدومانی که دچار توقف تنفس یا خونریزی شدید شده‌اند در اولویت درمانی هستند و نیاز به درمان فوری دارند، با قرار دادن پارچه تمیز و فشار دست بر روی محل از خونریزی جلوگیری کنید و در صورت قطع نشدن خونریزی، عضو را بالا آورید تا خونریزی کمتر شود.

قانع افزود: در صورتی که تعداد زیادی مجروح در محل وجود دارند و مشکل تنفسی ندارند، کمک به مصدومان دارای خونریزی شدید در اولویت است و هنگام حمل مصدوم دقت کنید ضایعه بیشتری به وی وارد نکنید. حمل غیراصولی مصدوم باعث ضایعات بیشتر و حتی قطع نخاع می‌شود، از این رو در صورتی که با روش‌های صحیح حمل مصدوم آشنایی ندارید، اگر خطری فوری مانند آتش سوزی جان مصدوم را تهدید نمی‌کند، از جا بجا کردن وی خودداری کنید.

کد خبر 507265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.