فراگیری مستمر آموزش‌های مشاوران کوچک محلات منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به منظور تأمین نیازهای تمامی گروه‌های سنی، طیف دانش آموزان از رده‌های مختلف تحصیلی، آموزش‌های ویژه ای را برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان منطقه تدارک دیده تا به عنوان مشاوران کوچک به مدیران شهری یاری رسانند.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویداد «اصفهان شهر دوستدار کودک»، اظهار کرد: یکی از نیازهای مهمی که در زندگی بشری پس از نیازهای اولیه فیزیولوژیک و امنیت عنوان می‌شود؛ نیاز وابستگی، دوستی و فعل و انفعالات اجتماعی است که برای تمامی رده‌های سنی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی افزود: برای تأمین این نیاز باید رده‌های سنی مختلفی را در نظر گرفت، رده‌های سنی جوان تا کهن‌سالی با ورود به مسائل شهری و گفتمان با مدیران شهری نیازشان برطرف می‌شود، اما برای کودک و نوجوان باید زیرساخت‌هایی را فراهم کرد تا مدیران بتوانند بر اساس نیاز اصلی و مهم این طیف آگاهی لازم را کسب کنند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات اولیه در خصوص آگاه سازی کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: در سال‌های گذشته با ورود به مدارس و ایجاد برنامه‌های مختلف آموزشی، طرح مسابقات و اهدا جوایز، بازی‌های فکری و غیره زمینه‌های ارتقای این طیف از جامعه را آماده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا با اجرای برنامه‌های مختلف به صورت مجازی در قالب ویژه برنامه کودکان خلاق (جلب مشارکت کودکان برای رنگ آمیزی مبلمان پارک‌ها)، انرژی خونه و عیدانه (ایجاد نشاط در خانواده)، مشاوره کودک و نوجوان (ارتقای آگاهی والدین نسبت به راه‌های حل مشکلات کودکان)، توزیع بروشور پیشگیری از کودک آزاری، ویژه برنامه کتاب‌ساز (با موضوع دلخواه مخصوص دانش آموزان ابتدایی) خرید و توزیع کتاب کودک (ترویج فرهنگ کتابخوانی)، ویژه برنامه هفته محیط زیست و زمین پاک و نحوه مدیریت پسماند این فعالیت‌ها ادامه داشته است.

کارگر افزود: این آموزش‌ها موجب فعال‌سازی ذهن کودک شده به طوری که در ملاقات حضوری اینجانب با کودکان محله دردشت، پیشنهادات بسیار خوبی را در راستای برطرف کردن مشکلات پیش روی این گروه سنی شاهد بوده‌ایم که پس از آن با حضور نماینده یونیسف و حضور کودکان و نوجوانان در محله دردشت، این محله در لیست مکان‌های معرفی شده برای «شهر دوستدار کودک» قرار گرفت که منجر به اقداماتی در خصوص احداث خانه کودک و ورزشگاه در این محله شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن تابستان و ادامه آموزش‌های کودکان، علاوه بر محدودیت‌های کرونایی، تصریح کرد: مسابقات ویژه سنجش استعدادی با عنوان در مسیر آینده با هدف افزایش خودآگاهی نوجوانان نسبت به تیپ‌های شخصیتی و هوش‌های چندگانه، توسط اداره فرهنگی منطقه سه در دست اجراست.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: این برنامه که در قالب رقابتی جذاب طراحی و اجرا می‌شود، دانش آموزان مقاطع ششم تا هشتم را شامل شده که پس از تکمیل کردن پرسشنامه‌های مربوط به هوش‌های هشت گانه گاردنر، مهارت‌های مرتبط با این نظریه، به صورت بازی مورد تخمین قرار می‌گیرند و توسط مشاوران و روانشناسان مجرب به صورت همزمان مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت این سنجش به صورت کارنامه در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهر دوستدار کودک فقط نام بر روی شهر اصفهان گذاردن نیست، بلکه این آموزش‌ها در قالب‌های مختلف به کودکان و نوجوانان ارائه شده تا این گروه از شهروندان را تبدیل به مشاوران کوچک مدیران شهری کند که امیدواریم بخشی از مشکلات این گروه مرتفع گردد.

کارگر با اشاره به سایر فعالیت‌های اداره فرهنگی اجتماعی منطقه، گفت: با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی حدود دو سالی است در شهر حاکم است و نشاط و شادی اجتماعی با رکود مواجهه شده است، لذا در تابستان سال جاری با در نظر گرفتن فواصل اجتماعی و زدن ماسک توسط مراجعین، مسابقاتی شاد و مفرح در محلات مختلف در حال برگزاری می‌باشد.

وی افزود: برنامه «مسابقه محله» با هدف افزایش نشاط اجتماعی، عصرهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته در حال برگزاری است، تاکنون دو هفته متوالی برگزار شده اما متأسفانه با روند چشمگیر انتشار ویروس کرونا به تعطیلی انجامیده که امیدواریم با بهبودی اوضاع و شرایط، این برنامه‌ها راه اندازی شود.

کد خبر 507206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.