مسی‌ و شانس فتح یک جام ملی دیگر!

با درخواست کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، ظاهرا قرار است سوپرجام اروپا بین ایتالیا و آرژانتین به عنوان قهرمانان یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱، انجام شود

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام ملت‌های اروپا و کوپا آمه‌ریکا، که سرنوشتش بخاطر کرونا نامشخصی بود بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در سال ۲۰۲۱ انجام شد و هر دو قاره قهرمانانش را شناخت.

در یورو ۲۰۲۰؛ تیم جذاب روبرتو مانچینی با نمایش‌های جذاب و هیجان انگیزش، توانست بر سکوی اول بایستد. آنها در ومبلی از سد انگلیس پرمدعا گذشتند و آمار خیره کننده ۳۴ بازی بدون شکست را ثبت کردند. آتزوری حالا فقط یک بازی دیگر نبازد، به رکورد ۳۵ مسابقه‌ی بدون باخت برزیل می‌رسد.

در کوپا آمه ریکا هم تیم ملی فوتبال آرژانتین که در سه دوره‌ی اخیر، دو دوره را به فینال راه پیدا کرده بود، باز هم به فینال راه یافت و این بار باید با سلسائوی میزبان برای کسب جام رقابت می‌کرد. آلبی سلسته اما با یک بازی حساب شده، به رؤیای مسی پایان داد و بعد ۲۸ قهرمان شد.

حالا کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با ارسال درخواستی، از یوفا خواسته شرایط برگزاری سوپرجامی با حضور قهرمانان دو قاره را بررسی کند. این درخواست در پی حذف رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها از تقویم فیفا شکل گرفته است.

این بازی (سوپرجام اروپا - آمریکا) پیش از این ۲ بار دیگر برگزار شده است؛ در سال ۱۹۸۵ اروگوئه در پاریس ۲-۰ به فرانسه باخت و در سال ۱۹۹۳، آرژانتین در ضربات پنالتی دانمارک را شکست داد.

حالا این فرصت برای کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین مهیا است تا با برگزاری احتمالی این دیدار، یک جام دیگر به افتخارات پر شمارش اضافه کند و مهم‌تر از همه اینکه به دومین جام ملی خود برسد.

کد خبر 507186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.