۳۵ نیروگاه در قالب طرح جهاد روشنایی نصب می‌شود

رئیس اداره برق فریدن گفت: در شهرستان فریدن از محل سهمیه طرح «جهاد روشنایی» ۳۵ نیروگاه با توان ۱۷۵ کیلو وات به زودی نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی بهرامیان امروز _چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران از اتصال هشتمین نیروگاه خورشیدی شهرستان فریدن به شبکه برق سراسری خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای تیرماه امسال نیروگاه خورشیدی پنج کیلو وات در روستای چهل خانه به شبکه برق متصل شد.

وی افزود: ۷۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی در سطح شهرستان فریدن نصب شده است و همچنین دو نیروگاه ۴۰ و ۵۰ کیلو وات در مرحله ثبت درخواست است.

رئیس اداره برق فریدن با بیان اینکه در این شهرستان از محل سهمیه طرح «جهاد روشنایی» ۳۵ نیروگاه با توان ۱۷۵ کیلو وات به زودی نصب می‌شود، تصریح کرد: با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و از طریق پرداخت تسهیلات این نیروگاه‌های خورشیدی نصب می‌شود تا از محل فروش برق این نیروگاه‌ها درآمدی ثابت برای خانواده‌های کم درآمد ایجاد شود.

بهرامیان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۳۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به منظور تأمین برق پایدار و مطمئن برای منازل شهروندان پروژه‌های جابجایی پایه‌های برق در معابر، اجرای پست هوایی روستای خلج، تبدیل سیم به کابل خیابان جانبازان به طول ۳ هزار متر و تبدیل سیم به کابل هزار متر از شبکه برق محله موسوم به خانه طاقی‌ها اجرا شده است.

وی تصریح کرد: فاز نخست پروژه برق در روستای خلج در قالب طرح جهادی بهسازی شبکه‌های روستایی شرکت توانیر اجرا شد و تا پایان سال در تعداد دیگری از روستاهای شهرستان نیز به منظور بهسازی و رفع حریم از نقاط خطر آفرین اجرا خواهد شد.

کد خبر 507181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.