چرا شورای شهر از پاسخ شهردار ارومیه قانع نشد؟/ آقازاده در آستانه استیضاح

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه احتمال استیضاح شهردار را قوی دانست و گفت: علاوه بر اعضایی که در طرح سوال دخالت داشتند و در برابر پاسخ‌ها قانع نشده بودند اعضای دیگر شورا نیز به آنها پیوستند و خواستار بررسی مجدد موضوعات مورد سوال شدند.

حسین پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص طرح سوال شورا از شهردار ارومیه، اظهار کرد: طرح سوال حق طبیعی اعضای شورای شهر است که بر همین اساس شش نفر از اعضای شورای شهر ارومیه هفت سوال در ارتباط با حوزه‌های مختلف شهرداری از شهردار فعلی پرسیدند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، ۱۰ روز به شهردار ارومیه فرصت داده شد تا بتواند پاسخ سوالات شورا را به بهترین شکل بررسی و تقدیم کند، تصریح کرد: پس از توضیحات شهردار در ارتباط با سوالات خواسته شده باید طبق رأی گیری، اعضای شورا به یک نتیجه واحد دست پیدا می‌کردند که در این امر مشخص شد هیچ کدام از اعضای سوال کننده نسبت به توضیحات و پاسخ‌های شهردار جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: علاوه بر اعضایی که در طرح سوال دخالت داشتند و در برابر پاسخ‌ها قانع نشده بودند اعضای دیگر شورا نیز به آنها پیوستند و خواستار بررسی مجدد موضوعات مورد سوال شدند.

وی از موارد غیر قابل پذیرش برای شورا را مباحث و مسائلی دانست که شهردار فعلی مسئولیت آن را به گذشته واگذار کرده و گفت: شهردار علت و ریشه مشکلات فعلی را موضوعات و مباحث دوره مدیریت پیش از خود اعلام کرد که مورد قبول اعضای شورا قرار نگرفت.

شهردار در برابر اقدامات گذشته، حال و آینده مسئول است

پناهی تصریح کرد: از دیگر دلایل پذیرفته نشدن پاسخ‌ها از سوی شورا این است که شهردار باید نسبت به همه موارد پاسخگو باشد هم به مباحث گذشته و هم عوامل پیش آمده در دوره مدیریت خود؛ با این وجود نپذیرفتن مسائل مورد نظر و انداختن مسئولیت آن به دوش دوره پیشین مدیریت شهری برای اعضای سوال کننده رضایت بخش نبود.

وی افزود: طول دوره مدیریت آقازاده، شهردار ارومیه شش ماه بوده اما باید متذکر بود که فردی که مدیریت را به دست می‌گیرید باید در برابر اقدامات گذشته، حال و آینده مسئولیت پذیر باشد و حداقل بتواند پاسخگوی مناسبی برای دوره مدیریت خود باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه اکنون زمان پس از انتخابات و واگذاری مسئولیت به دوره ششم مدیریت شهری است، تاکید کرد: هرچند برای مقابله با مشکلات شهر و طرح سوال از شهردار، موقعیت خوبی پیش‌رو نداشتیم و شرایط برای این اقدام مناسب نبود اما سوءمدیریت به ضرر شهر خواهد بود.

وی گفت: بر همین اساس شورای اسلامی شهر قرار است تا در ١٠ روز آینده، طرح استیضاح شهردار را در دستورکار قرار داده و اگر اعضای شورا به آن رأی دهند، شهردار از مسئولیت خود عزل می‌شود؛ هرچند در این برهه زمانی و با توجه به تغییر شورای شهر، مسئولیت آقازاده در جایگاه شهردار ارومیه به پایان خواهد رسید و این موضوع تفاوت چندانی با استیضاح ندارد.

ارومیه شهردار شجاع، عادل و توانمند می‌خواهد

پناهی تاکید کرد: ارومیه در آستانه کلانشهر شدن در تقسیمات کشوری بوده و در حال پیشرفت، توسعه و آبادانی است که این شرایط ایجاب می‌کند که شخصی شجاع، عادل و توانمند را در جایگاه شهردار قرار دهیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهردار مورد نظر برای ارومیه افزود: فردی مسئولیت پذیر، مدیر و توانا می‌تواند گزینه مناسبی برای این جایگاه باشد تا بتواند اشرافیت اطلاعاتی بر موضوعات مدیریت شهری داشته باشد و امورات شهر را کامل در دست بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه یک شهردار خوب باید ارتباط مناسب خود را با مقامات بالاتر و روابط نزدیک را با مردم حفظ کند، گفت: در مجموعه مدیریت شهری ارومیه پنج هزار نیروی انسانی وجود دارد که مستلزم یک مدیریت خوب برای کنترل این میزان کارمند است.

پناهی خاطر نشان کرد: چالش‌های مدیریتی که پیش روی مدیریت شهری و شهرداری قرار دارد با وجود یک فرد توانمند، همیاری و تعامل با اعضای شورای شهر کنترل و مدیریت خواهد شد.

کد خبر 507175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.