برنامه‌های آموزشی شهرداری اصفهان در هفته بدون پلاستیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری مجموعه برنامه‌های فرهنگی آموزشی متنوع برای گروه‌های مختلف اجتماعی به مناسبت روز بدون پلاستیک با مشارکت کارگروه های مختلف ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این برنامه‌ها در یک هفته و در قالب‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه‌های آموزشی آگاهی بخشی، تغییر نگرش و اصلاح رفتار شهروندان بوده و به این منظور محتواهای آموزشی، برنامه‌های مشارکتی و فعالیت‌های جمعی در اشکال گوناگون برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح جزئیات این برنامه‌ها، تصریح کرد: برگزاری اولین رویداد تجربه نگاری شهروندان در زمینه مدیریت پسماند با چهار محور اصلی شامل پاکسازی طبیعت از پسماندهای پلاستیکی، خرید سبز، آموزش و آگاهی بخشی و نه به پلاستیک در شرایط کرونا از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند بوده که فراخوان آن منتشر شده و بررسی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه انجام شده و در روزهای آینده اعلام نفرات برتر این رویداد و اهدای جوایز نیز صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: اجرای سلسله برنامه‌های آموزشی فرهنگی ویژه کودکان با محوریت مدیریت پسماند و کاهش مصرف پلاستیک با همکاری دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی و فرهنگسراهای شهر اصفهان نیز دیگر بخش رویدادهای مناسبتی روز بدون پلاستیک بوده است که در قالب برگزاری بازی‌های فکری و حرکتی، مسابقه نقاشی و آموزش شفاهی برگزار شده تا مخاطبان کودک و نوجوان به صورتی جذاب و سرگرم کننده مفاهیم آموزشی را دریافت کنند.

وی از برگزاری وبینار تخصصی با موضوع کاهش مصرف پلاستیک خبر داد و تصریح کرد: این وبینار ویژه کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر داری اصفهان در چهارچوب موضوعات مرتبط با کاهش مصرف پلاستیک برگزار شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند با رویکرد کاهش مصرف پلاستیک، اجرای رویداد نمایشی در قالب پرفورمنس، چاپ و نصب بنر با موضوع کاهش مصرف پلاستیک، پخش پادکست‌های آموزشی تحت عنوان موج بومرنگ با موضوع کاهش مصرف پلاستیک و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به صورت رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر از جمله دیگر برنامه‌های مناسبتی این روز بوده که طی یک هفته و در راستای تصمیمات ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک شهر اصفهان برگزار شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در خلال اجرای این برنامه‌ها و با فعالیت‌های مستمر در کارگروه‌های ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک شهر اصفهان شاهد ارتقای کیفیت رفتار شهروندان در زمینه مصرف پلاستیک و مدیریت صحیح پسماندهای آن باشیم.

کد خبر 507165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.