پرچم المپیک از نعمتی به نیکخواه‌بهرامی سپرده شد

مراسم جا به جایی پرچم بین پرچمدار المپیک ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ امروز (سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰) با حضور «سید رضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم زهرا نعمتی پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو پرچم مقدس و سه رنگ کشورمان را جهت اهدا به صمد نیکخواه بهرامی به سید رضا صالحی امیری تحویل داد و رئیس کمیته ملی المپیک نیز ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و با آرزوی موفقیت و حضوری جوانمردانه برای تک تک ورزشکاران اعزامی ایران، این پرچم را به پرچمدار کاروان ورزشی ایران تقدیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخشی از این مراسم اظهار کرد: هدف از انتخاب این مکان ادای احترام به پرچم‌داران همیشه زنده جمهوری اسلامی ایران یعنی شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس بود تا در سایه بلندترین پرچم ایران اسلامی، نماینده ورزشکاران به عنوان پرچمدار این مسؤولیت بزرگ و خطیر را بر عهده بگیرد.

وی از زهرا نعمتی نیز بواسطه امانت‌داری و قبول مسؤولیت پرچم‌داری در دوره قبل بازی‌ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم کاروان پارالمپیک کشورمان نیز با پرچم‌داری شما حضوری موفق را در توکیو ۲۰۲۰ تجربه کند.

صالحی امیری تصریح کرد: برای مردم ایران تک تک ۶۶ ورزشکار ایران اسلامی، قهرمان هستند و همین که توانسته‌اند سهمیه حضور در این رویداد بزرگ را به دست آورند و نمایندگانی شایسته برای کشورمان باشند، قابل تقدیر است.

«هانیه رستمیان» ملی‌پوش رشته تیراندازی کشورمان نیز پس از توصیه کمیته بین‌المللی المپیک برای داشتن دو پرچمدار (مرد و زن) برای هر کاروان، از سوی ستاد عالی به عنوان پرچمدار زن کشورمان انتخاب شد که در مراسم رژه آئین افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کنار نیکخواه بهرامی و در رأس کاروان حضور خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 507078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.