توپ طلای بعدی به چه کسی می‌رسد؟

نامزدهای زیادی برای کسب عنوان توپ طلا وجود دارند، اما در این میان شانس یک نفر از سایر افراد بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، پیروزی با آرژانتین برابر برزیل و کسب یک جام ملی پس از سال‌ها درخشش در مسابقات باشگاهی، مسی را یکی از اصلی‌ترین کاندیدهای کسب توپ طلا در فصل جاری مسابقات فوتبال در اروپا کرده است.

لیونل مسی که تا پیش از این شش توپ طلا کسب کرده، امیدوار است تا بتواند به دنبال قهرمانی‌اش با آرژانتین در کوپا آمه ریکا یک توپ طلای دیگر را نیز به دست آورد؛ او سال‌ها به دلیل عدم موفقیت در رقابت‌های ملی مورد انتقاد قرار می‌گرفت، اما بالاخره توانسته به منتقدانش پاسخ دهد.

بیشتر در سال‌های اخیر، هنگام برگزاری مسابقات ملی همچون کوپا، یورو یا جام جهانی بازیکنی که بتواند در این مسابقات خوش بدرخشد، شانس زیادی برای کسب توپ طلا دارد و مسی نیز بدون شک مهم‌ترین عامل موفقیت آلبی سلسته در آمریکای جنوبی بوده است.

مسی در ۴۷ بازی خود در این فصل موفق شده ۳۸ گل به ثمر برساند و ۱۴ پاس گل نیز ارسال و ۲۶ بار جایزه بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند که آماری خیره کننده برای ستاره آرژانتینی محسوب می‌شود، او جایزه پیچیچی در لالیگا را تصاحب کرد، قهرمان جام حذفی شد و همچنین آقای گل کوپا آمه ریکا نیز نام گرفت.

بدون شک در فصل جاری بازیکنان بزرگ همچون رونالدو، امباپه، نیمار و لواندوفسکی شانسی برای کسب توپ طلا ندارند. رونالدو و امباپه هیچ کدام موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ با تیم خود نشدند و در یورو نیز ناامید کننده عمل کردند. نیمار مقابل مسی شکست خورد و لواندوفسکی نیز فقط توانست در آلمان رکوردشکنی کند و در یورو ۲۰۲۰ ضعیف ظاهر شد.

شاید جدی ترین رقبای لیونل مسی برای کسب توپ طلا در این فصل را بتوان جورجو کیلینی و بونوچی دانست که توانستند کمک شایانی به قهرمانی ایتالیا در یورو کنند؛ همچنین انگولو کانته و میسون مونت نیز از دیگر گزینه‌ها هستند، چرا که آن‌ها با تیمشان قهرمان اروپا شدند و شاید اگر انگلیس می‌توانست در یورو قهرمان شود، شانس مونت برای توپ طلا تا حد زیادی افزایش می‌یافت.

در این میان نباید از دو گزینه دیگر یعنی جورجینیو و امرسون پالمیری نیز گذشت؛ جورجینیو با تیم ملی ایتالیا موفق شد به عنوان قهرمانی یورو برسد و از سوی دیگر با چلسی نیز قهرمان اروپا شد. شاید اگر این بازیکن پنالتی آخرش برابر انگلیس را از دست نمی‌داد، می‌توانست بهترین بازیکن یورو نام بگیرد و حتی رقیب جدی مسی برای کسب توپ طلا باشد. البته امرسون را نمی‌توان رقیبی برای توپ طلای مسی دانست.

هرچند سال گذشته به دلیل شرایط قرنطینه ناشی از شیوع کرونا مراسم توپ طلا برگزار نشد، اما در سال جاری همه هواداران فوتبال و حتی بازیکنان و مربیان امیدوار هستند تا یک بار دیگر این مراسم مهم برگزار شده و بهترین بازیکن دنیا در سال جاری انتخاب شود.

کد خبر 507049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.