بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد شرکت ایران تایر، با رشد ۹۷ درصدی به ۱۱ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۲۴۵ درصدی به چهار هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۳۱۰ درصدی به سه هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۲۲ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۴۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۳۱۶ واحدی در سطح ۴۰۰ هزار و ۳۳۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۸ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۸ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۶۶ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۹۴۸ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۷ هزار و ۳۵۴ و ۹۶ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: (تعداد سهام معامله شده حجم گفته می‌شود) بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۹۳۵ میلیون و سه میلیارد ۸۴۱ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت بورسی ایران تایر

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی: (درآمدی که از محل فعالیت یا خدمت اصلی شرکت است) شرکت رشد ۹۷ درصدی داشته است و به ۱۱ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص: (سودی که از کسر هزینه‌های عملیاتی از درآمدهای عملیاتی حاصل می‌شود) شرکت رشد ۲۴۵ درصدی داشته است و به چهار هزار ۱۱۹ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص: (حاصل کسر تمامی هزینه‌ها از تمامی درآمدها است، مالیات نیز کسر شده است) شرکت رشد ۳۱۰ درصدی داشته است و به سه هزار ۵۳۷ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص هر سهم: (تقسیم سود خالص بر تعداد سهام شرکت) هر سهم معادل با ۳۵۸ ریال می‌باشد و که با قیمت سه هزار و ۵۰ ریالی سهم پی بر ای (قیمت تقسیم بر میزان سود به ازای هر سهم، هرچه کمتر باشد مطلوب‌تر است) ۸.۶ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۹ هزار ۸۸۲ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته (سودی که در سال‌های گذشته در بین سهامداران توزیع نشده و در شرکت باقی مانده است) شرکت با رشد ۳۲۱ درصدی به سه هزار ۶۲۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.

حقوق مالکانه (حاصل کسر تمامی بدهی‌ها از تمامی دارایی‌های شرکت) شرکت رشد هزار ۴۷ درصدی داشته است و به ۱۳ هزار ۴۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۸.۶ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت نیز مناسب است، اما حجم عرضه‌ها همچنان در نماد بالا است.

p/s شرکت برابر با ۲.۳۴ می‌باشد که نسبت مناسبی است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس می‌گوید: مهلت هشت ماهه‌ای که در قانون تجارت برای پرداخت سود سهامداران بعد از برگزاری مجامع وجود دارد قطعاً به ضرر سهامداران است، به همین دلیل باید به طور حتم این قانون اصلاح و تغییراتی در قانون پرداخت سود سهامداران اعمال شود.

معاون مالی و اقتصادی سیمان هرمزگان می‌گوید که سرانجام پس از سال‌ها قیمت گذاری بر صنعت سیمان از هفته‌ها قبل عرضه‌های این محصول در بورس کالا آغاز شده که دلیل اصلی استقبال شرکت‌ها از مکانیسم بورس کالا، ایجاد بازار رقابتی و شفاف برای این محصول است که این روند به سود تولیدکننده و مصرف کنندگان خواهد بود.

خسارت ۲۳۷ میلیون دلاری عدم تولید ۱۲ شرکت بزرگ معدنی به دلیل قطعی برق

بررسی آمارها حاکی از خسارت تقریبی ۲۳۷ میلیون دلاری ۱۲ شرکت بزرگ فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی طی یک هفته گذشته بر مبنای تولید و فروش از دست رفته است.

آمارها حاکی است قطعی برق سبب افت ۶۹ درصدی تولید هفتگی اسلب در فولاد مبارکه اصفهان کاهش ۱۰۰ درصدی تولید هفتگی اسلب- بیلت در فولاد خوزستان، افت ۵۰ درصدی کاتد مس در شرکت ملی مس، کاهش ۱۰۰ درصدی تولید هفتگی اسلب در فولاد هرمزگان، کاهش ۹۰ درصدی تولید هفتگی شمش فولاد بیلت در کاوه جنوب کیش و افت ۱۰۰ درصدی تولید بیلت در چادرملو شد.

همچنین قطعی برق کاهش ۱۰۰ درصدی تولید شمش فولاد بیلت در جهان فولاد سیرجان، افت ۴۵ درصدی تولید شمش آلومینیوم در آلومینیوم المهدی، کاهش ۱۰ درصدی تولید شمش آلومینیوم در آلومینیوم ایرالکو و کاهش ۱۰ درصدی تولید شمش آلومینیوم در شرکت آلومینیوم جنوب را در پی داشت.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، پلی پروپیلن ۲۸۳-۴۴۰ میلیون ریال، PVC هر تن ۲۹۸-۳۰۳ میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ هر تن ۲۰۶ میلیون ریال، سیمان تی پ۲ هر تن ۳۶۲۲ – ۴۳۴۶ هزار ریال، مس مفتول ۲۱۲۴ میلیون ریال، ورق قلع اندود مبارکه ۲۷۰ میلیون ریال قیمت خورد.

در مجمع بوتان گفته شد: سال قبل قول دو محصول جدید را دادیم اما به دلیل کرونا عقب افتاد. در مرداد ماه این دومحصول یعنی آبگرمن برقی و گازی ایستاده را وارد بازار خواهیم کرد.

در مجمع افق گفته شد: شرکت مطالعاتی را در خصوص توسعه در عرصه‌های بین‌المللی انجام داده است که امید است به نتیجه برسد. اگر رشد ۵۰ درصدی در تورم داشته باشیم در حوزه فروش به طور متوسط و کلی در همه اقلام حدود ۴۰ درصد افزایش داریم. چرا که قدرت خرید در روند صعودی تورم کاهش می‌یابد. در حوزه توسعه کانال‌های فروش از جمله فروش اینترنتی و آنلاین در سال جدید برنامه‌های جدی داریم.

در مجمع شسپا گفته شد: مهمترین ریسک ما ریسک تأمین خوراک است. تأمین لوبکات در بورس کالا ۲۵ درصد کاهش داشته است. اما تا پایان سال با همکاری پالایشگاه نفت اصفهان مشکل خوراک نخواهیم داشت. برگ برنده ما در سال‌های آینده توسعه محصولات صنعتی است. در فروش صنعتی تابع سازمان حمایت نیستیم و برای ما اهمیت زیادی دارد.

اخبار بازارهای جهانی

(فائو) اعلام کرد: شاخص قیمت شکر در ژوئن بر مبنای ماهانه ۰.۹ درصد رشد داشت و به بیشترین حد از مارس ۲۰۱۷ رسید. ابهامات در خصوص تأثیر وضعیت اقلیمی نامطلوب بر بازدهی محصول در برزیل که بزرگ‌ترین صادرکننده شکر جهان است، قیمت‌ها را بالا برده است. همچنین شاخص قیمت جهانی غلات در ژوئن امسال، ۵.۲ درصد اُفت داشت تا برای نخستین‌بار در ۱۲ ماه گذشته قیمت مواد غذایی کاهشی شود.

رئیس فدرال رزرو نیویورک می‌گوید: هنوز شرایط جهت تیپرینگ اوراق قرضه حاصل نشده است. قیمت دارایی‌ها منعکس کننده نرخ‌های بهره پایین و خوشبینی نسبت به آینده هستند. پیش بینی نخواهم کرد که کمیته بازار آزاد فدرال چه زمانی نسبت به خرید دارایی‌ها عقب نشینی خواهد کرد. قیمت مسکن در ایالات متحده بسیار شدید افزایش یافته است و قیمت سهام در سطح بالایی است اما نگران ریسک‌های سیستم مالی نیستم. نظر سنجی فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد انتظارت تورمی میانه یک سال آینده از عدد چهار درصد ماه می به ۴.۸ درصد در ماه ژوئن افزایش داشته است که بالاترین سطوح از سال ۲۰۱۳ می‌باشد. رئیس فدرال رزرو نیویورک ویلیامز می‌گوید سیاست میانگین تورمی اشاره به افزایش تند نرخ‌های بهره ندارد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 507019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.