کشف محل نگهداری غیرمجاز حیات وحش در تهران

رئیس اداره حفاظت حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از شناسایی یک مرکز نگهداری غیر مجاز حیات وحش در باغی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار اظهار کرد: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز دو قلاده شیر و تعدادی پرنده در روستای اسکمان شهرستان شهریار، کارشناسان این اداره به محل مربوطه اعزام و با هماهنگی مقام قضائی و همراهی نیروی انتظامی به داخل باغ ورود کردند.

وی افزود: در بازرسی از این مکان چند قطعه پرنده غیرمجاز از گونه طاووس کشف و ضبط؛ و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف به مقامات قضائی معرفی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه تعدادی بوقلمون نیز بدون اخذ مجوز قانونی در این مکان نگهداری می‌شد، تصریح کرد: دو قلاده شیر نیز قبل از ورود محیط زیست به این محل از سوی متهم به صورت غیر مجاز به محل دیگری منتقل شده بود که با توجه به اظهارات متهم پرونده موضوع در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شکار و قاچاق پرندگان موجب انقراض این گونه‌های ارزشمند و تخریب محیط زیست می‌شود، گفت: برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق گونه‌های وحشی می‌کنند که این بر خلاف قوانین زیست محیطی است.

اکار تصریح کرد: تجارت گونه‌های وحشی جرم محسوب شده و محیط زیست با تمام توان با شکارچیان و مجرمان این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 507018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.