مساحت فضای سبز شهر گودین کنگاور به ۱۰ هکتار افزایش یافت

شهردار گودین شهرستان کنگاور افزایش فضای سبز و توجه جدی به حفظ محیط زیست را یکی از مهمترین اهداف شهرداری دانست و گفت: مساحت فضای سبز شهر گودین از چهار هکتار به ۱۰ هکتار افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، علی اصغر نیاکانی پور در این باره اظهار کرد: راه حل مقابله با آلودگی هوا در شهرهای مختلف، کاشت درخت است و از طرفی توسعه بوستان‌های محلی، مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین رابطه مستقیمی بین سرانه فضایی سبز شهرها و آرامش روحی و روانی شهروندان وجود دارد و بر این اساس لازم است هرچه بیشتر در توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

شهردار گودین شهرستان کنگاور گفت: شهرداری گودین بر اساس وظایف و بر طبق منویات رهبر معظم انقلاب که بر حفظ و گسترش فضای سبز تأکید دارند، توسعه فضای سبز و افزایش سرانه آن را در این شهر در دستور کار دارد و در این خصوص اقدام خواهد کرد.

وی گفت: با رایزنی و مکاتبات فراوان از ابتدای سال تاکنون موفق شده ایم بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت فعالیت‌های عمرانی و خدماتی از محل اعتبارات ملی جذب کنیم.

نیاکانی‌پور با بیان اینکه طی چهار سال اخیر حدود ۹۰ هزار متر از معابر سطح شهر گودین آسفالت شده است، تصریح کرد: پنج درصد معابر خاکی باقیمانده نیز امسال با تخصیص قیر رایگان، آسفالت و همچنین اقدام به روکش مجدد آسفالت معابر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهر گودین به عنوان مرکز خدمات دهی به روستاهای اطراف نیازمند رشد و توسعه بیشتری است، ادامه داد: از جمله مشکلات و نقاط ضعف این شهر این است که اندک بودجه اختصاص یافته شده باید صرف توسعه، بهسازی و نوسازی معابر شود و از هرگونه اعتباری برای خرید ماشین آلات محروم هستیم.

شهردار گوین یادآور شد: انتظار داریم مسئولان استان و شهرستان، اعتبار امسال گودین را در کمیته برنامه ریزی به صورت ویژه ببینند تا با اختصاص اعتبار قابل توجه شاهد توسعه و تحول شهری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ماشین ‎آلات به ویژه خودرو مکانیزه زباله با مشکل مواجهه هستیم چرا که این شهرداری از نظر ماشین ‎آلات چه در حوزه عمرانی و چه در حوزه خدمات شهری ضعیف می‌باشد.

به گزارش ایمنا، گودین که در شرقی‌ترین نقطه استان کرمانشاه و در همسایگی استان همدان قرار دارد، در سال ۱۳۹۳ به عنوان شهر در نقشه تقسیمات سیاسی در وزارت کشور به شهرهای ایران اضافه شد و به ثبت رسید.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 506982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.