بهره‌برداری از پروژه "شهید محسن فخری‌زاده" مشهد در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: به زودی پروژه احداث معبر و پل سواره رو شهید محسن فخری‌زاده (محور ۴۵ متری سردخانه) تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امیر سیاوش حجازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به عرض کم معبر و مشکلات ترافیکی زیاد از جمله تصادفات منجر به فوت که به دلیل تردد تریلی‌های حمل بار از این منطقه شاهد آن بودیم، اجرای پروژه احداث معبر و پل سواره رو شهید محسن فخری زاده (محور ۴۵ متری سردخانه) در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پروژه شهید محسن فخری‌زاده شامل احداث دو باند رفت و برگشت به طول ۱۱۰۰ متر و عرض هر باند ۱۲.۵ متر، پل سواره رو روی مسیل طرق به طول ۸۰ متر و عرض ۳۰ متر، بهسازی مسیل طرق در طرفین پل به طول ۶۰۰ متر و احداث فضای سبز در آیلند میانی به طول یک‌هزار متر و عرض متوسط هشت متر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: این پروژه با هدف ایجاد مسیر ایمن، ساماندهی و تسهیل ترافیک در مسیرهای منتهی به پایانه بار با افزایش عرض مسیر همچنین حذف خطر سیلاب ناشی از سرریز شدن سد طرق با احداث پل بر روی مسیل و ایمن سازی مسیر مذکور در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای اجرای این مسیر ۸۳ هزار مترمکعب حجم عملیات خاکی، ۲۳ هزار متر مکعب اساس و زیراساس، اجرای جدول به طول ۴۷۰۰ متر، اجرای لوله فاضلابی به قطر ۷۰۰ میلی متر جهت هدایت آب‌های سطحی به طول ۷۸۰ متر، ۱۴ هزار تن آسفالت، فضای سبز به مساحت ۱۲۷۰۰ مترمربع و ۷۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

حجازی با بیان این که اجرای محور ۴۵ متری سردخانه با معارضات زیادی رو به رو بود، اظهار کرد: بر همین اساس برای اجرای این پروژه معارضاتی از جمله کابل مخابرات، لوله آب هشت اینچ، لوله گاز شش اینچ و ۱۰ اینچ، تیرهای برق، لوله دو هزار سد دوستی رفع و جا به جا و مغازه‌های موجود در باند شرقی محور نیز تحصیل حریم شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه شهید محسن فخری زاده (محور ۴۵ متری سردخانه) در مهرماه سال گذشته با برنامه زمانبندی ۲۸۷ روزه توسط سازمان عمران آغاز و اکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 506972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.