اجرای عملیات اصلاح هندسی در بوشهر

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بوشهر از اجرای عملیات اصلاح هندسی درتقاطع بلواردریابندری (نیروگاه گازی) با خیابان شهدای دریایی خبر داد و گفت: روان سازی و رفع گره‌های ترافیکی به عنوان یکی از روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر صابر در اینستاگرام نوشت:

«در راستای ساماندهی و رفع گره‌های ترافیکی:

اجرای عملیات اصلاح هندسی در تقاطع بلوار دریابندری (نیروگاه گازی) با خیابان شهدای دریایی، ضمن تأکید بر اهمیت اصلاح هندسی معابر شهر، عملیات اصلاح هندسی در تقاطع بلوار دریابندری به خیابان شهدای دریایی همچنین احداث دوربرگردان و نصب سرعتکاه استاندارد در خیابان نیروگاه گازی بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان توسط مدیریت منطقه دو شهرداری شروع شد.

در تمام شهرها، تصادفات ترافیکی از عمده مشکلاتی است که ایمنی شهروندان را در معرض خطر و تهدید قرار می‌دهد و تلفات جانی و مالی ناشی از آن، همواره یکی از عوارض ناگوار حمل و نقل در جوامع امروزی به شمار می‌رود لذا روان سازی و رفع گره‌های ترافیکی به عنوان یکی از روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری محسوب می‌شود به همین دلیل اجرای اصلاحات هندسی در نقاط حادثه‌خیز و پرخطر از جمله راهکارهای ارائه شده جهت تحقق اهداف مدیریت ترافیک شهری است.

توجه ویژه به اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌های شهری به عنوان حلقه‌های واسط و رشته‌های ارتباطی فضاهای شهری ضرورت دارد. با توجه به نقش حائز اهمیت تقاطع‌ها به عنوان نقاط بحرانی در عملکرد شبکه معابر شهری، اصلاح هندسی تقاطع‌های شهر در اولویت کارهای عمرانی و اجرایی شهرداری بوشهر قرار گرفته است تا با طراحی و اصلاح هندسی صحیح تقاطع‌ها، نسبت به روان‌سازی و رفع گره‌های ترافیکی در شهر گام بردارد.

اجرای عملیات اصلاح هندسی در تقاطع مذکور ممکن است موجب ایجاد اختلال در تردد شهروندان و بروز برخی مشکلات ترافیکی شود که از شهروندان درخواست می‌شود با صبر و شکیبایی، شهرداری را تا پایان اجرای این پروژه همراهی کنند.»

کد خبر 506966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.