جلیلی برای جایگاه معاون اولی دولت مناسب نیست

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و سازندگی گفت: جلیلی شخصیت مناسبی برای جایگاه معاون اولی نیست؛ زیرا معاون اول باید شخصیتی اجرایی و مسلط به همه امور باشد اما کارنامه جلیلی نشان دهنده این است که شخصیت مناسب برای این سمت نیست.

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ترکیب کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: حضور هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کابینه دولت سیزدهم حرکت مطلوبی نیست بر همین اساس بهتر است رئیسی از بین چهره‌های کار آمد، اعضای کابینه خود را تشکیل دهد.

وی افزود: با توجه به جایگاه مهم معاونت اول رئیس جمهور در عملکرد دولت، انتظار می‌رفت رئیسی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گزینه معاون اولی خود را معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و سازندگی ادامه داد: در مورد حضور سعید جلیلی به عنوان معاون اول دولت سیزدهم گمانه زنی‌های متعددی می‌شود، اما باید توجه داشت که جلیلی شخصیت مناسبی برای این جایگاه نیست زیرا معاون اول باید شخصیتی اجرایی و مسلط به همه امور باشد اما کارنامه جلیلی نشان دهنده این است که شخصیت مناسب برای این سمت نیست.

نمازی تصریح کرد: جهانگیری به دلیل کارنامه اجرایی بسیار قوی، توانست به خوبی وظایف خود را در جایگاه معاون اولی انجام دهد ولی جلیلی مرد این میدان نیست.

وی خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور دومین مقام عالی‌رتبه در هیئت دولت بوده و بر همین اساس وظایف خطیری از جمله هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و ابلاغ مصوبات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد بنابراین بهتر است رئیسی از بین چهره‌های نزدیک به خود، مسعود میرکاظمی، وزیر سابق نفت و بازرگانی را در جایگاه معاونت اولی قرار دهد.

کد خبر 506922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.