اصفهان برای تبدیل شدن به شهر هوشمند کشور کاندیدا شود

استاندار اصفهان در آئین افتتاحیه نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، گفت: اصفهان برای توسعه پایدار شهری باید به اصول نوین شهری مجهز شده و هوشمند شود بر این اساس به این کنگره پیشنهاد می‌شود تا اصفهان برای تبدیل شدن به شهر هوشمند کشور، کاندیدا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز _سه‌شنبه ۲۲ تیرماه_ در آئین افتتاحیه نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، اظهار کرد: این کنگره نخستین گام بلند در تاریخ فرهنگ کشور بوده و توسعه ملی را رقم زده است. استان اصفهان اقلیم درخشان سرزمین ایران همواره با مردمانی سختکوش به عنوان سرمایه ملی در رشد بالندگی و توسعه شناخته شده است.

وی افزود: تاریخ پرافتخار اصفهان گواه تلاش مردمان آن است و گام‌های راسخ و استوار مردان این خطه منشأ تحولات بزرگی در سطح ملی و بین‌المللی شده که می‌توان به نقش اصفهان در جبهه‌های دفاع مقدس اشاره کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: این استان در تاریخ پر افتخار خود همواره در توسعه ملی صنعت، اقتصاد، فناوری، فرهنگ، اجتماع، هنر و دین پیشرو بوده که در این زمینه می‌توان به نقش حوزه‌های علمیه در توسعه دینی و افرادی همچون پروفسور سبحانی اصفهانی که پدر فولاد امروز ایران است اشاره کرد.

رضایی اضافه کرد: این کنگره نقطه عطفی خواهد شد تا بتوان با شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، راهکار مناسبی را در عرصه‌های هدایت به سوی توسعه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اولین هدف مهم این کنگره را می‌توان ایجاد شبکه منسجم اندیشمندان، صاحبنظران، مدیران توانمند و هنرمندان دانست علاوه بر این دعوت و بهره‌مندی از سرمایه و توان شهروندان اصفهان نیز از اهداف این کنگره خواهد بود.

استاندار اصفهان افزود: بازشناسی استعدادها و شناسایی دنیای مدرن و معرفی نخبگان برای استفاده از ظرفیت‌های موجود، از اهداف دیگر این همایش است.

رضایی یادآور شد: توسعه کلانشهر اصفهان و دیگر شهرستان‌های بزرگ و نقش‌آفرین آن و به طور کلی استان پرافتخار اصفهان که امکانات و پتانسیل‌های متنوع صنعتی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری را در خود جای داده، نیازمند برخورداری از استراتژی توسعه بوده که می‌تواند در قالب برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت بیان شود.

وی افزود: مجموعه‌ای پویا و کارآمد از مدیران شهری که تعهد سازمانی و مهارت الگوسازی متناسب با تخصص شهری داشته باشند، باید در شهر ایجاد شود. اصفهان برای توسعه پایدار شهری باید به اصول نوین شهری مجهز شده و هوشمند شود بر این اساس به این کنگره پیشنهاد می‌شود تا اصفهان برای تبدیل شدن به شهر هوشمند کشور کاندیدا شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برخوردار بودن از امکانات متنوع و منحصر به فرد از جمله قطب فرهنگی تاریخی، گردشگری و روابط بین‌الملل از جمله ظرفیت‌های اصفهان است که در هوشمند شدن آن می‌تواند کمک کننده باشد. پاکسازی و حفظ محیط زیست، افزایش سرمایه اجتماعی، حل ترافیک شهری و دیگر مشکلات بر عهده شهر هوشمند است.

رضایی ادامه داد: نقش میراث فرهنگی اصفهان با رویکرد اشتغالی می‌تواند سرمایه بزرگی در توسعه فضای فرهنگی و درآمدزایی و ایجاد شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت طرح شهروند دیپلمات در توسعه همکاری‌های اقتصادی، گفت: برای توسعه دیپلماسی شهری پیشنهاد می‌شود ابتکار شهروند دیپلمات برای ارتباط با شهرهای خواهرخوانده فعال شود. توسعه همکاری‌های اقتصادی با دستگاه‌های دیپلماسی کشور از اهداف شکل‌گیری شهروند دیپلمات بوده که لازم است همه دستگاه‌ها در جهت تحقق آن گام بردارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استمرار و استخراج الگوی فهم و نظری در شناسایی مسائل در عرصه‌های گوناگون از رسالت‌های مهم این همایش است البته لازم است توسعه در اولویت مسئولان این کنگره باشد.

کد خبر 506898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.