نبود آگاهی و فرهنگ گفت و گو، خشونت‌ها را افزایش داده است

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مهمترین دلیل افزایش خشونت‌ها در جامعه، پایین بودن آموزش و آگاهی عمومی نسبت به روابط بین فردی و نداشتن فرهنگ گفت‌وگو است، محدودیت در قرنطینه و نداشتن برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت، آمار خشونت‌ها را افزایش داده است.

عبدالرضا اسماعیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش انواع خشونت و افزایش تعداد تماس با اورژانس اجتماعی، اظهار می‌کند: با شروع همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم قرار گرفتن مردم در قرنطینه و اعلام وزارت بهداشت در خصوص مداخلات مؤثر خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، علاوه بر بالا رفتن تعداد تماس‌ها با این خط آمارهای مربوط به انواع خشونت‌ها روند افزایشی داشت.

وی در مورد دلایل افزایش آمار خشونت، اضافه می‌کند: مهمترین دلیل بالا رفتن آمار خشونت‌ها اعم از خشونت خانگی و دیگر خشونت‌ها، پایین بودن آموزش و آگاهی عمومی نسبت به روابط بین فردی و نداشتن فرهنگ گفت‌وگو است. محدود بودن مردم در قرنطینه و نداشتن برنامه‌ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت، آمار اتفاقاتی نظیر خودکشی، خشونت‌های خانگی از جمله همسر آزاری، کودک آزاری و والد آزاری را افزایش داده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تاکید می‌کند: از جمله راهکارهایی که می‌تواند به خانواده و جامعه کمک کند تا بتوانند شرایط کرونایی را پشت سر بگذراند، بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود در مورد مهارت‌های ارتباط مؤثر و بالا بردن همدلی بین خود و تمرین مهارت‌های خودکنترلی و در نهایت استفاده از آموزش‌های مؤثر سازمان‌های مربوطه است.

وی در خصوص خدمات بهزیستی اصفهان به خانواده‌ها برای کاهش خشونت‌ها در پاندمی کرونا، تصریح می‌کند: اداره کل بهزیستی استان اصفهان در دو معاونت تخصصی پیشگیری و اجتماعی و در دو بخش پیشگیری اولیه با ارائه آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی و در بخش معاونت امور اجتماعی با مداخلات مؤثر به وسیله اورژانس اجتماعی، تلاش می‌کند در کاهش و کنترل خشونت‌ها کمک کند.

کد خبر 506851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.