دستبرد کودکان ۹ ساله به یک منزل

با دستگیری سه کودک ۹ ساله که به یک منزل مسکونی در مشهد دستبرد زده بودند، راز کودک آزاری‌های هولناک نیز در کلانتری فاش شد.

به گزارش ایمنا، روزنامه خراسان نوشت: این حادثه تلخ شانزدهم تیر جاری زمانی لو رفت که مالک منزلی در خیابان پنج تن ۸۵ با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از دستبرد سارقان به اموالش خبر داد. شاکی پرونده به پلیس گفت: برای انجام کاری به شهرستان رفته بودم اما هنگامی که به منزلم بازگشتم متوجه شدم در اتاق تخریب شده و ۱۲ میلیون تومان وجه نقد، مرغ مینا، طلا و ماشین اسباب‌بازی شارژی به سرقت رفته است.

به دنبال دریافت این خبر، مأموران تجسس کلانتری پنجتن، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز کردند تا اینکه سرنخ‌هایی از دزدان کوچک به دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد: چند کودک از پشت بام وارد حیاط منزل مذکور شده و اموال را به سرقت برده‌اند. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که دو تن از کودکان دو قلو هستند و در همان اطراف زندگی می‌کنند بنابراین مأموران انتظامی با ردیابی‌های اطلاعاتی، کودکان دو قلو و همدست دیگر آنها را شناسایی و به کلانتری پنجتن مشهد هدایت کردند. ۳ کودک ۹ ساله، در همان لحظات اولیه پرسش و پاسخ‌های پلیسی، ماجرا را شرح دادند و به سرقت اموال منزل اعتراف کردند اما در همین حال مأموران متوجه آثاری از سرخ‌شدگی‌های شدید روی بدن یکی از کودکان دوقلو شدند و به بررسی دقیق این ماجرا پرداختند. بررسی‌های پلیس نشان داد پدران هر ۳ کودک به مواد مخدر اعتیاد دارند اما مادر کودکان دوقلو دچار بیماری روحی است که زیر نظر پزشک قرار دارد به همین دلیل او فرزندش را با کمربند کتک زده است که آثار آن هنوز روی بدن کودک ۹ ساله وجود دارد.

با انتقال پول‌ها و لوازم سرقتی به کلانتری، اموال مذکور تحویل مال باخته شد و او نیز به خاطر شرایط خاص کودکان از شکایت خود صرف نظر کرد. با این حال نیروهای کلانتری ماجرای کودک‌آزاری را جدی گرفتند و مراتب را به معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور سرپرستی اطلاع دادند. به دستور مقام قضائی اورژانس اجتماعی بهزیستی وارد عمل شد و کودکان تحت حمایت قانون قرار گرفتند.

کد خبر 506837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.