صالحی امیری: فدراسیون فوتبال ثابت کرد لیاقت جذب کمک را دارد

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: همه تصمیم گرفتند به کمک فدراسیون بیایند و فدراسیون هم لیاقت خودش را اثبات کرد که توانایی جذب کمک را دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشارکت در هزینه‌های تیم فوتبال المپیک حاضر شدند. سیدرضا صالحی‌امیری درباره برگزاری این نشست گفت: خیلی خوشحالیم که امروز خدمت همکاران‌مان در فدراسیون فوتبال هستیم و امیدواریم که از این ایام سخت کرونایی و شرایط سخت اقتصادی که مردم تحت فشار هستند هر چه زودتر عبور کنیم.

وی افزود: در آستانه المپیک توکیو هستیم. اولین کاروان ایران امروز به بازی‌های المپیک اعزام می‌شود و در نتیجه امیدواریم مردادماه کام ملت شیرین شود. نشست امروز با حضور آقای عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون و همکاران وی با انگیزه و فلسفه همکاری مشترک میان تیم امید در کمیته ملی المپیک تشکیل شد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی در تمام رده‌ها و همه حوزه‌هاست و کمیته ملی المپیک در حقیقت مسئولیت هماهنگی و برنامه‌ریزی را به عهده دارد. تمایز این دوره با دوره قبل این است که ما با فدراسیون فوتبال به توافق رسیدیم و همکاری مشترک مادی و معنوی داشته باشیم. معتقد بوده و هستیم به عنوان کمیته ملی المپیک آنچه که در فوتبال ایران اتفاق افتاده بخشی از نیازهای مردم ایران زمین است. ما در پیروزی‌های فوتبال مثل مردم احساس نشاط می‌کنیم و در ناکامی‌ها هم احساس تلخ کامی داریم. از این جهت با یکدیگر توافق کردیم تیم المپیک را در این دوره به تیمی امید بخش تبدیل کنیم.

صالحی‌امیری گفت: شخصاً اعتقاد دارم اگر همدلی و هماهنگی و انسجام شکل بگیرد مطمئناً به نتیجه می‌رسیم. دلیل موفقیت فدراسیون در رویداد اخیر به عقیده من همدلی بود که صورت گرفت. در این راستا وزارت ورزش و جوانان، سازمان برنامه و بودجه، دولت و همه تصمیم گرفتند به کمک فدراسیون بیایند و فدراسیون هم لیاقت خودش را اثبات کرد که توانایی جذب کمک را دارد. جا دارد یک بار دیگر به مدیریت جدید فدراسیون تبریک بگویم.

وی ادامه داد: ما به عنوان کمیته ملی المپیک یک سازمان منسجم در چارچوب معین هستیم. قطعاً حمایت حداکثری را برای تیم امید خواهیم داشت، اما محور مدیریت و تصمیم‌گیری برای هدایت فنی جزو وظایف فدراسیون فوتبال خواهد بود و کمیته در این حوزه هیچ دخالتی نمی‌کند. این منطق روشنی است که سازمان رسمی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال است. ابتدای سال ۱۴۰۰ جلسه‌ای را در فدراسیون با عزیزی خادم برگزار کردیم و در جلسه مشترکی که با حضور داریوش مصطفوی و عزیزی خادم داشتیم، تقاضا کردیم که از ایشان به عنوان یکی از پیشکسوتان بزرگ فوتبال کشور در تیم فوتبال المپیک استفاده کنیم.

صالحی‌امیری گفت: برای اولین بار اعلام می‌کنم قصد داریم در پایان نیم سال اول، تالار مشاهیر فوتبال ایران را در موزه ملی المپیک افتتاح کنیم. مقدمات کار انجام شده است. جلسات هیئت ژوری با مدیریت مصطفوی و شعبانی، کلانی، کوثری و جمعی دیگر از نخبگان فوتبال در حال برگزاری است. لیست ۳۰۰ نفره‌ای در دست داریم. بی شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های موزه در آینده، تالار فوتبال خواهد بود. من برای همه جامعه فوتبال ایران و همه قهرمانان و کسانی که حمایت می‌کنند تا فوتبال ایران مانند ستاره‌ای بدرخشد، تقدیر و تشکر و سپاس دارم. از زحمات کوتاه مدت مدیریت جدید فوتبال هم قدردانی کرده و آروزی موفقیت در این مسیر سخت را برای آنها دارم.

کد خبر 506773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.