ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تاکنون هیچ آزمونی را لغو نکرده‌اند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تا امروز هیچ یک از آزمون‌ها را لغو نکرده‌اند، گفت: ما شیوه‌نامه‌های لازم برای برگزاری هر آزمون را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم و می‌گوئیم اگر این موارد رعایت شود، برگزاری آزمون بلامانع است .

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین وزارت بهداشت تا امروز هیچ یک از آزمون‌ها را لغو نکرده‌اند.

ما شیوه‌نامه‌های لازم برای برگزاری هر آزمون را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم و می‌گوئیم اگر این موارد رعایت شود برگزاری آزمون بلامانع است. لذا اگر آزمونی لغو شده است خود مسئولان برگزار کننده آزمون به دلیل این که توانایی رعایت شیوه‌نامه‌ها را نداشتند آن آزمون را لغو کردند.

ویروس دلتاکرونا چندین ماه است که در سراسر کشور وجود دارد و این که برخی مسئولان استانی اعلام می‌کنند در فلان استان مشاهده شده است به این دلیل است که آنها ویروس دلتاکرونا را به تازگی مشاهده کرده‌اند. ویروس دلتاپلاس در کشور فعلاً مشاهده قطعی نشده است البته این احتمال وجود دارد که ویروس وارد کشور شده باشد اما هنوز شناسایی نشده باشد.

سن گروهایی که در اولویت تزریق قرار می‌گیرند دو سال به دو سال کم می‌شود که در این مرحله و از فردا واکسیناسیون ِ افراد ۶۸ سال به بالا آغاز می‌شود. علت دو ساله کردن فاصله نوبت دهی برای واکسیناسیون هموطنان بالای ۶۰ سال کمبود واکسن نیست.

دلیل این اقدام، کاستن از تراکم و تجمع مراجعه کنندگان است.

گروه هدف ما فعلاً افراد بالای ۶۰ سال هستند که حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. تاکنون ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار واکسن توزیع شده و یک میلیون دوز نیز فردا توزیع می‌شود. "

ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تاکنون هیچ آزمونی را لغو نکرده‌اند

کد خبر 506686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.