کوهشار مشهد؛ سوپرایز ویژه‌ای که به سرانجام رسید

شهردار مشهد گفت: بزرگترین آبشار مصنوعی ایران به ارتفاع ۱۹۰ متر در دلِ ارتفاعات جنوبی مشهد در اختیار شما همشهریان عزیز قرار می گیرد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مردم خوب مشهد، سلام

احتمالاً این چند روزه توی شبکه‌های اجتماعی کم و بیش اسم کوهشار مشهد رو شنیدین.

اون سوپرایز ویژه‌ای که برای مردم دوست داشتنی مشهد وعده داده بودم به سرانجام رسید و از فردا عصر بزرگترین آبشار مصنوعی ایران به ارتفاع ۱۹۰ متر در دلِ ارتفاعات جنوبی مشهد در اختیار شما همشهریان عزیز قرار میگیره.

باورم اینه که کوهشار یک تحول جدی در حوزه‌های تفرجی ارتفاعات جنوبی مشهد هست.

دغدغه اینکه چطور بتونیم بدون تخریب محیط زیست از فضاهای طبیعی مشهد برای بهره‌مندی شهروندان از طبیعت استفاده کنیم، ما رو به ایده کوهشار رسوند و فکر می‌کنم عزیزانی که به این مجموعه ۷۸ هکتاری و آبشار و آبراه اون سری بزنند بهتر متوجه عرایضم خواهند شد.

شعار پروژه کوهشار، سلام به آرامش هست. به همین دلیل تمام سعی مون در طراحی و اجرای این مجموعه متمرکز بر این نیاز بوده که همه ما به عنصر آرامش توی این روزهای سخت احتیاج داریم، از طرفی از کنار کوهشار میشه مناظر زیبای شهرمون رو به راحتی ببینیم. هر چند متأسفانه ساخت و سازهای پیرامون حرم مطهر ما رو از دیدن گنبد طلایی حرم امام رضا (ع) محروم میکنه اما گلدسته‌های صحن پیامبر اعظم از کوهشار قابل رویته و میشه با سلام به حضرت آرامش دلهامون رو دوچندان کنیم.

درباره موضوع کم‌آبی و مسائلی از این دست، بارها عرض کردم ولی جهت استحضار شما مردم عزیز دوباره عرض می‌کنم که آب جاری در پروژه کوهشار در حال گردش هست و بر اساس طراحی مشاور، میزان تبخیر حداقلی آب رو داره و این مسئله در طراحی پروژه لحاظ شده و مطمئناً در این روزهای سخت به لحاظ شرایط آبی، نیومدیم بی‌گدار به آب بزنیم و مشکل تازه برای شهر ایجاد کنیم. خیالتون راحت

از طرفی برای جلوگیری از همون میزان حداقلی تبخیر، فعلاً ساعت فعالیت آبشار رو از ساعت ۶ عصر تا ۹ صبح در نظر گرفتیم.

جا داره بابت زحمات شبانه روزی دکتر یعقوبی، مهندس انتظام، دکتر قنادزاده و همکارانشون در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و دکتر عبدالله زاده و همکارانشون در منطقه ۸، مشاور و پیمانکار پروژه خداقوت ویژه‌ای خدمتشون عرض کنم که سر زمان تعریف شده، با تلاش‌های این عزیزان پروژه آماده بهره‌برداری شد.

پی‌نوشت: شاید برخی از شما بگین که در روزهای قرمز کرونائی چرا چنین خبری رو میدین، هدف من این بود که بگم سر وعده‌ای که دادیم ایستادیم. درباره کرونا فقط می‌تونم ابراز امیدواری کنم که زودتر از این شرایط سخت عبور کنیم تا با یک دلِ سیر به آغوش طبیعت بریم.

راستی آدرس کوهشار، بلوار نماز، حدفاصل بلوار شهدای ارتش و کوشش هست. "

کوهشار مشهد؛ سوپرایز ویژه‌ای که به سرانجام رسید

کد خبر 506630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.