دوست دارم در زمین مسابقه از فوتبال خداحافظی کنم/فوتبال ایران به VAR نیاز دارد

او در طول دوران بازیگری خود در زمین فوتبال علی‌رغم پیشنهاد مناسب از سوی باشگاه‌های مطرح کشور هیچ گاه ذوب‌آهن را ترک نکرد تا به عنوان یک اسطوره برای گاندوهای اصفهانی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم حدادی فر کاپیتان با سابقه ذوب آهن این روزها دوران نقاهت خود را بعد از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی طی می‌کند. الماس فوتبال کشورمان امروز ۳۷ ساله شد و همین بهانه کافی بود تا در خصوص موضوعات مختلف با او به گفت و گو بپردازیم:

امروز وارد ۳۷ سالگی شدید تولدتان را تبریک می‌گوئیم، کمی از خودتان بگویید این روزها درگیر بهبود مصدومیتتان هستید؟

از شما ممنونم که به یادم بودید. بله من ۲۱ تیر ۶۲ به دنیا آمده‌ام و امروز رسماً وارد ۳۷ سالگی شدم. (با خنده) بهتر است بعد از تولدم در مورد این مسائل صحبت کنیم. اما در خصوص مصدومیت هم این روزها درگیر فیزیوتراپی و تمرینات اختصاصی هستم و امیدوارم با تلاش و اراده‌ای که دارم بتوانم هرچه زودتر به زمین بازی بازگردم.

در اوایل و نیمه‌های فصل صحبت‌هایی در خصوص خداحافظی شما از دنیای فوتبال مطرح بود

بله تصمیم خود را گرفته بودم تا در پایان فصل خداحافظی کنم اما این مصدومیت باعث شد تا در این خصوص تجدیدنظر کنم. دوست دارم در زمین مسابقه از دنیای فوتبال خداحافظی کنم و در این راستا تلاش می‌کنم که زودتر به میادین بازگردم.

چرا همیشه مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی؟ چند باری مصدومیت مشابهی داشته‌اید

واقعاً این یک کابوس برای فوتبالیست است و این نوع مصدومیت سخت‌ترین نوع آن است. از سن ۳۲ سالگی این سومین باری است که مصدومیت رباط صلیبی به سراغم آمده و نمی دانم چاره چیست (با خنده). اما تلاش می‌کنم که زودتر به میادین بازگردم.

چند فصلی را به دلیل مصدومیت از میادین دور بوده‌اید، در کل از زندگی فوتبالی تان راضی هستید؟

بنده ناشکری نیستم. خیلی سختی کشیده‌ام و نه تنها این نوع مصدومیت بلکه به دلیل مصدومیت‌های دیگری از میادین دور بوده‌ام اما به عشق فوتبال و تیم ذوب آهن زندگی کرده‌ام و در این راستا به آرزوهایی که داشته‌ام رسیده‌ام و یا حتی به برخی نرسیده‌ام اما امیدوارم که بتوانم دوباره پا به توپ شوم. مطمئناً برایم سخت است که از فوتبال دور هستم و می‌خواهم که سریع‌تر برگردم.

بعد از دنیای بازیگری چطور؟ آیا به حضور در عرصه مربیگری هم فکر کرده‌اید؟

بله به این موضوع هم فکر کرده‌ام و تمام تمرکزم را برای بازگشت به دنیای فوتبال می‌گذارم.

در خصوص وضعیت این روزهای ذوب آهن بگویید، به نظر می‌رسد در مباحث داوری سبزپوشان ضرر زیادی کرده‌اند

در این چند سال اخیر در حق ذوب آهن خیلی اجحاف شده است و در مباحث داوری چه خواسته یا ناخواسته ضرر کرده‌ایم. اما این روزها شرایط خوبی نداریم، تلاش تمام مجموعه این است که دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم وضعیت خوبی را در هفته‌های پایانی رقم بزنیم.

چهار بازی آینده دیدارهای حساسی دارید

بله همینطور است. ابتدا باید در مسجد سلیمان بازی کنیم. امیدوارم بچه‌های تیم با توجه به باخت سایپا بتوانند با پیروزی کار را به پایان برسانند و با اینک ه هوای گرم مسجد سلیمان کار را سخت می‌کند اما چاره‌ای جز گرفتن نتیجه خوب نداریم. سوای این گرما که برای فوتبال کار را سخت می‌کند حریف خوب، منسجم و با برنامه پیش رو داریم و باید هوشمندانه عمل کنیم.

با توجه به مصدومیتتان همراه تیم به مسجد سلیمان سفر می‌کنید؟

مشخص نیست شاید این اتفاق بیفتد در بازی قبل مقابل سایپا هم در ورزشگاه حضور داشتم و اگر شرایط آن باشد حتماً با تیم می‌روم.

کادر مدیریتی باشگاه نصب VAR یا کمک داور ویدئویی را به مطالبه جدی از فدراسیون تبدیل کرده است، فکر می‌کنید نصب آن می‌تواند به فوتبال ما و به ویژه عملکرد داوران کمک کند؟

بله واقعاً این سیستم نیاز است. نظر شخصی ام این است که فوتبال ما با کمک این سیستم می‌تواند به ثبات جایگاه داوران کمک کند و البته عدالت فوتبال در همان زمین مشخص می‌شود. وقتی این سیستم وارد فوتبال شود همه بازیکنان از دستورات داوران تبعیت می‌کنند چرا که تصمیمات تماماً کارشناسی است.

امیدوارم مسئولان تصمیم گیرنده هرچه زودتر مقدمات حضور این سیستم را در فوتبال کشورمان فراهم کنند. به نظر می‌رسد تجهیز ۱۰ یا ۱۲ ورزشگاه کار سختی نیست و در کشوری مثل ما این کار شدنی است تا شاهد اعتراضات کمتری به تصمیمات داوری باشیم و در واقع بتوانیم التهابات پیش آمده را کاهش دهیم.

اما حرف آخر...

از هواداران ذوب آهن تشکر می‌کنم که همیشه به من و تیمشان لطف داشته‌اند. آنها شرایط سختی را در این دو سال تحمل کرده‌اند. امیدوارم ذوب آهن در پایان رقابت‌ها در لیگ بماند و برنامه خوبی برای سال‌های بعد از سوی تیم مدیریتی باشگاه انجام بگیرد تا شاهد هواداران شاد و خوشحالی باشیم که از عملکرد تیمشان راضی هستند.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 506588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.