آغاز نصب ایستگاه‌های تاکسی جدید در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: به منظور تامین رفاه حال شهروندان برای جلوگیری از تابش نور خورشید و در امان ماندن هنگام بارش‌ها هم‌چنین زیباسازی مبلمان شهری، نصب ایستگاه‌های تاکسی جدید و مسقف در این شهر آغاز شده است.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که در شهر آستارا ۲۰ ایستگاه تاکسی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها قدیمی و فرسوده بوده و فاقد سقف و صندلی است، اظهار کرد: به منظور بهبود کیفیت خدمات‌رسانی سیستم حمل و نقل عمومی طرح ساماندهی و نصب ایستگاه‌های تاکسی مسقف و دارای صندلی در آستارا از سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

وی با بیان این که در فاز نخست این طرح سال گذشته، دو سازه ایستگاه تاکسی شهری به صورت مسقف خریداری شد و در مقابل دانشگاه پیام نور و مجتمع مسکن معلولان نصب شد، اضافه کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری برای خرید سازه این دو ایستگاه در مجموع بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

شهردار آستارا افزود: در سال گذشته سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مبلغ دو میلیارد ریال برای خرید چهار سازه ایستگاه تاکسی در سال ۱۴۰۰ را مصوب کرد که امروز سازه ایستگاه تاکسی جنب پل مرداب فارابی نصب شد و تا پایان سال جاری نیز سازه سه ایستگاه تاکسی در مناطق پرتردد شهر نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازه‌های ایستگاه تاکسی نصب شده، چهار متر طول، یک متر و ۲۰ سانتی‌متر عرض و جایگاه آن هشت نفر ظرفیت دارد.

معیتی با بیان این که قیمت سازه ایستگاه تاکسی بسیار افزایش یافته است، افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا در سال جاری برای خرید هر کدام از این سازه‌ها حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

شهردار آستارا یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نیز نصب شش سازه جدید و مسقف ایستگاه تاکسی در شش منطقه پرتردد این شهر در دستور کار سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری قرار دارد.

وی گفت: در سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا، حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 506531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.