واکنش عضو شورای شهر اصفهان به اظهارات تهدیدآمیز نماینده یزد درباره خط انتقال آب

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان به اظهارات تهدیدآمیز نماینده یزد درباره خط انتقال آب واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: همزمان با افزایش تنش‌های آبی و اعتراض حقابه‌داران اصفهانی یکی از مسیرهای خط لوله انتقال آب در یزد مورد تعرض قرار گرفته که باعث شد آب شرب یزد برای ساعاتی قطع شود.

وی افزود: از این بابت متأسفیم اما تأسف عمیق‌تر ما بابت اظهارنظر غیرکارشناسی نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی است که از طریق تریبون صداوسیما با همراهی یک مجری هیجانی و بی‌ملاحظه، بر زخم مردم اصفهان نمک پاشیده و موجب تکدر خاطر آن‌ها شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم اصفهان و برای تنویر افکار عمومی، به این نماینده متذکر می‌شوم که حرمت عنوان نمایندگی مردم را پاس داشته و در شرایطی که بحران آب و تبعات اقتصادی و فجایع اجتماعی آن زندگی کشاورزان و محیط زیست نابود کرده، دنبال همراهی با مردم تشنه و آسیب دیده از خشکسالی باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت به‌جای گفتار نسنجیده، عوام‌فریبانه و ژست حق به جانب نمایندگان مجلس، گفت: درباره خط انتقال آب به یزد به گونه‌ای صحبت شده که انگار همه مردم و مسئولان به دور از اخلاق و کرامت انسانی، کلنگ به دست گرفته و به جان لوله انتقال آب افتاده‌اند.

محمدی خطاب به نماینده یزد افزود: قرار نیست خارج از گود به هر کیفیت و قیمتی سخن گفته شود؛ نمایندگی مردم دفاع از حقوق آنها و تلاش برای برقراری عدالت است؛ چگونه به خود اجازه می‌دهید به راحتی مردم یک استان را متهم به تعرض و مسئولان امنیتی و قضائی را متهم به مسامحه کنید.

وی اضافه کرد: آیا حقابه مردم اصفهان را به عنوان حق قبول دارید؟ ۲۱ سال پیش قرار بود به شرط تأمین منابع جایگزین، انتقال آب به یزد انجام شود اما این جایگزینی هرگز رخ نداد. با چه حقی حرف از تعرض مردم می‌زنید؟ آیا اطلاع دارید که نیروهای امنیتی و قضائی برای صیانت از خطوط انتقال آب چه تلاشی کرده‌اند؟

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با کدام پول و توجیه از ایجاد خط دوم انتقال آب سخن گفتید؟ کشاورزان اصفهان امروز در بدترین شرایط ممکن معیشت خود را ازدست داده و محیط زیست نابود شده است با این حال با چه حقی تهدید به بستن راه‌آهن کرده و دم از مسائلی می‌زنید که مردم به اغتشاش و نقض قانون تهییج شوند؟

وی تاکید کرد: مردم اصفهان را با بستن راه‌آهن تهدید نکنید زیرا چنین حقی ندارید؛ به جای این اقدامات سبب انسجام و وحدت میان مردم باشید.

کد خبر 506522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • رصد IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    11 1
    خاک بر سر ما اصفهانیها که نتونیستیم حقمونا از حکومت بگیریم و راحت گذاشتیم چهل سال از عمرمون هدر بره
  • سید محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    3 2
    باسلام بعضی افراد ظرفیت ندارند تا به ثروت ویا پست ومقامی دست یابند کاری بوحدت واسجام مردم ندارند میخواهند خودی نشان دهند ویادشان ازجنگ اقتصادی می رودوآب به اسیاب دشمن می ریزند درهمه حال باید به خدا پناه برد .
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 1
    در کرمان فولاد با حرکت ضربتی و سرمایه گزاری 2300میلیاردی در حال ایجاد شبکه فاضلاب شهری برای تامین آب فولاد بوتیا هست کاش این حرکت در کل کشور انجام بشه