وقوع ۲۲۸ مورد حادثه و حریق در یک ماه گذشته

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: تعداد ۲۲۸ مورد حادثه در خردادماه رخ داده که توسط این سازمان عملیاتی شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قرچک، داوود مهدی‌زاده در این خصوص، اظهار کرد: در ماه گذشته مجموعاً ۲۲۸ مورد انواع حوادث باعث به صدا درآمدن زنگ خبر ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برای امداد رسانی به هموطنان شده است.

وی افزود: در این اعزام‌ها ۱۰۵ عملیات اطفا حریق و ۱۲۳ مورد امداد و نجات و بازدید ایمنی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: در این مأموریت‌ها ۲۱ مورد آتش سوزی ضایعات، نیزار و زمین کشاورزی، ۳۵ مورد زنده گیری حیوانات، ۳۵ مورد مربوط به محبوسین در آسانسور و اماکن مختلف، ۱۳ مورد سایر حوادث حوزه امداد و نجات، ۱۴ مورد آتش سوزی منازل مسکونی، یک مورد آب‌گرفتگی و نشست آب در طبقات، ۱۲ مورد آتش سوزی در پارک جنگلی، درخت و فضای سبز، شش مورد تصادف وسایل نقلیه، چهار مورد سایر حوادث آتش سوزی، ۱۱ مورد آتش سوزی وسایل نقلیه، ۹ مورد بریدن انگشتر و اشیای حلقوی، ۵ مورد مورد آتش سوزی واحدهای تجاری، سه مورد نشت گاز شهری و خودرو، ۱۲ مورد آتش سوزی کابل و ترانس برق، چهار مورد آتش سوزی واحدهای صنعتی و کارگاهی و یک مورد امداد و نجات از چاه عملیاتی شده است.

وی با اشاره به توصیه‌های ایمنی با شروع فصل گرما و قطعی برق، عنوان کرد: با توجه به شروع فصل گرما و برنامه زمانبندی قطع برق و خاموشی‌ها با در نظر گرفتن برنامه اعلامی از سوی اداره برق در زمان‌های ذکر شده از آسانسور استفاده نکنید.

مهدی‌زاده اظهار کرد: توصیه می‌شود اگر قبل از قطع جریان برق در حال استفاده از وسایل برقی بودید دوشاخه آن را از پریز خارج کرده و یا کلید و فیوز آن را قطع کنید، حتماً برای وسایل برقی از محافظ استاندارد استفاده کرده تا علاوه بر جلوگیری از خسارت به وسایل برقی، از وقوع آتش سوزی پیشگیری به عمل آید.

کد خبر 506513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.