بررسی فواید و عوارض جانبی واکسن‌های mRNA

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که فواید دریافت واکسن‌های mRNA نسبت به خطر بروز التهاب قلب ناشی از آن بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دریافت سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که واکسن‌های mRNA خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین فواید دریافت آن بیشتر از خطرات بروز التهاب قلب است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دو مشکل مربوط به التهاب قلب به نام میوکاردیت و پریکاردیت معمولاً چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن و اغلب در میان مردان جوان رخ می‌دهد. دو واکسن فایزر و مدرنا از فناوری mRNA استفاده می‌کنند و تا کنون تعداد کمی از افراد پس از دریافت آن‌ها به میوکاردیت و پریکاردیت مبتلا شده‌اند. با این وجود محققان معتقدند که مزایای دریافت این نوع واکسن‌ها بیشتر از عوارض جانبی آن‌ها و بروز التهاب قلب است.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که علائم بیماری‌های میوکاردیت و پریکاردیت ناشی از دریافت واکسن‌های mRNA معمولاً خفیف است و با استراحت کردن یا مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بهبود پیدا می‌کنند. محققان در حال بررسی تأثیر طولانی مدت واکسن‌های کرونا بر بدن افراد است. افرادی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند باید نسبت به علائم بروز بیماری‌های میوکاردیت و پریکاردیت هوشیار باشند، این علائم شامل درد قفسه سینه، تنگی نفس و تپش قلب می‌شود.

کد خبر 506510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.