بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با رشد ۹۹ درصدی به ۹۹۵ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۱۵۴ درصدی به ۵۲۷ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۱۸۷ درصدی به ۵۸۷ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان رسیده است، وضعیت سودآوری این شرکت مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۰ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۴.۵۴۱ واحدی به سطح یک میلیون ۲۸۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۵.۱۱۹ واحدی در سطح ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۱.۱۴ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۹۵ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۹۱ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۶۱۸ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج هزار و ۳۹۱ و ۱۲ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۴۲۳ میلیون و ۲ میلیارد ۷۳۹ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیتبورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۹۹ درصدی داشته است و به ۹۹۵ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۱۵۴ درصدی داشته است و به ۵۲۷ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۸۷ درصدی داشته است و به ۵۸۷ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص (تلفیقی) هر سهم معادل با ۲.۰۰۵ ریال می‌باشد و غیر تلفیقی ریال ۱.۳۰۶ که با قیمت ۱۰ هزار و ۵۹۰ ریالی سهم پی بر ای هشت واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۲۹۳ هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۲۶۶ درصدی به ۵۲۹ هزار ۴۴۶ میلیارد ریال افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۱۹۳ درصدی داشته است و به ۹۹۳ هزار ۴۷۹ میلیارد ریال رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای هشت واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت نیز بسیار مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

کمبود برق و صنایع بورسی

فولادسازان بزرگ روزانه ۱۲۳ تن اکسیژن تولید و به صورت رایگان بین بیمارستان‌های محل استقرار بیماران کرونا توزیع می‌کنند و محدود کردن دیماند برق آنها به زیر خط قرمز می‌تواند به وضعیت سلامت کشور آسیب جدی وارد کند.

عضو سندیکای تولیدکنندگان برق می‌گوید: در هر هفته ۱۲۵ میلیون کیلووات‌ساعت خاموشی رقم می‌خورد و ۲۵۰ میلیون دلار خسارت این خاموشی‌ها به اقتصاد کشور می‌شود؛ اگر این خاموشی برای دو ماه ادامه یابد، حدود ۲ میلیارد دلار زیان اقتصادی به کشور وارد می‌کند.

وزارت صمت و نیرو بزودی تفاهم نامه ساخت نیروگاه امضا خواهند کرد

معاون وزیر صمت گفت: به زودی طی هفته جاری یا هفته آینده تفاهم‌نامه ای میان دو وزیر صمت و نیرو برای شروع به کار احداث ۱۳ نیروگاه برای واحدهای صنعتی به امضا خواهد رسید. سعید زرندی در مورد اینکه احداث نیروگاه‌ها چه مدت طول می‌کشد، گفت: به طور تقریبی بین ۲.۵ تا سه سال احداث این نیروگاه‌ها زمان خواهد برد.

آیا سهام مشمول مالیات است؟

خاندوزی نماینده مجلس در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این مالیات ۴ نوع دارایی را شامل می‌شود یعنی املاک با انواع کاربری، وسایل نقلیه، جواهر و طلا و انواع ارز، مشمول این مالیات خواهند شد. رصد حساب‌ها مقدمه اخذ عادلانه و دقیق سی جی تی CGT خواهد بود. از دارایی‌های بانکی و سهام مالیات اخذ نخواهد شد.

اخبار شرکت‌ها

بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد

مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه از بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد این شرکت خبر داد. محسن استکی با اعلام این خبر افزود: این روغن نورد یکی از استراتژیک‌ترین مواد مصرفی ناحیه نورد سرد است که انحصار تولید آن تنها در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی بوده و با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا و با همت و تلاش متخصصان در شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است.وی افزود: وظیفه اصلی خط نورد تاندم پیوسته کاهش ضخامت ورق ورودی به ضخامت خواسته‌شده مشتری است که یکی از مواد مصرفی استراتژیک مورداستفاده در خطوط نورد سرد برای این کار، روغن نورد است که با ترکیب با آب و با قابلیت امولسیون شدن و پاشش در هنگام نورد ورق توسط نازل‌های تعبیه‌شده در هر پنج قفسه نورد فرایند کاهش ضخامت و نورد ورق‌های فولادی را در دمای محیط ممکن می‌سازد.

با همکاری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، خط تولید آهن اسفنجی در اردبیل راه اندازی خواهد شد

عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی و مشارکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور مسئولان استانی در اردبیل آغاز شد.

۴۰ درصد سرمایه‌گذاری این پروژه توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۳۰ درصد توسط شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) و ۳۰ درصد توسط چادرملو انجام می‌شود و انتظار می‌رود با سرمایه گذاری انجام شده، این پروژه در کمتر از ۳۰ ماه به پایان برسد. آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل، اظهار کرد: در حوزه صنعت و اقتصاد استان اردبیل امروز یک قدم بسیار بزرگ و مهمی برداشته شد. وی افزود: از عموم کسانی که بضاعت مالی برای سرمایه گذاری دارند دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های خود را از راکد کردن در بانک‌ها به سمت تولید سوق دهند تا در راه اشتغال‌زایی و پیشرفت کشور و استان قدم بردارند.

در بورس کالا، آمونیاک پتروشیمی شیراز ۷۱.۲ میلیون ریال، استایرن منومر پارس ۲۴۱-۳۱۳ میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۴۰۴ میلیون ریال، اوره پریل شیراز ۸۳.۸ میلیون ریال، PVC هر تن ۲۹۸-۳۲۶ میلیون ریال، سبد تیرآهن مخلوط ذوب ۱۴۹-۱۵۰ میلیون ریال، سیمان تی پ۲ سرود ۶۲۴۵ هزار ریال، سیمان تیپ ۵ سبهان ۴۴۵۳ هزار ریال، شمش آلومینیوم ۵۵۳ میلیون ریال، لوب کات ۹۴-۹۷ میلیون ریال، ورق سرد خودرو و لوازم خانگی توسط مبارکه ۲۳۲ میلیون ریال، ورق گالوانیزه مبارکه ۲۶۰ میلیون ریال، ورق گرم خودرو توسط مبارکه ۲۰۱ میلیون ریال قیمت خورد.

در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه وپخش (دعوت به مجمع ۳۲۳ درصد)، پکویر (حسابرس ۲۰۰ درصد آورده)، ولشرق (حسابرس ۲۳۳ درصد آورده)، بکاب (مجوز ۱۹۱ درصد انباشته)، بنو (مجوز ۱۰۰ درصد انباشته)، فولای (مجوز ۱۰۰ درصد انباشته)، پردیس (مجوز ۸۴ درصد آورده) ونفت (پیشنهاد ۳۳۵ درصد انباشته)، شتوکا (حسابرس ۱۵۰ درصد)، جهرم (حق تقدم) … گزارش جدید به کدال نشست.

مدیرعامل حتاید در مجمع گفت :۵۱۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش سرمایه خواهیم داشت که حتماً تا پایان سال انجام خواهد شد. نگرانی‌هایی در مورد استمرار درآمدهای شرکت در بنادر شمالی و جنوبی کشور داشتیم که با قراردادهای جدید تا ۵ سال آینده نسبت به استمرار درآمدها نگرانی نداریم. با خرید کامیون سهم خود را در حمل و نقل جاده‌ای افزایش خواهیم داد.

شرکت‌های فلزی و معدنی برای احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی اعلام آمادگی کرده و برنامه دادند. در این میان شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه، خوزستان، ملی مس، چادرملو، گل گهر، هرمز و فایرا دیده می‌شوند.

اخبار بازارهای جهانی

ویکی‌شیمی می‌گوید محصولات الفینی که از هفته قبل مسیر صعودی را در پیش گرفته بودند، در هفته منتهی به ۹ جولای ۲۰۲۱ نیز با رشد قیمت مواجه شدند. روند صعودی محصولات آروماتیکی - به جز بنزن – که از در چند هفته اخیر آغاز شده بود، در هفته منتهی به ۹ جولای ۲۰۲۱ نیز ادامه یافت.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 506502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.