جزئیات پروژه نصب پلاک‌های پستی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری عملیات برداشت، به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری و کدهای پستی اصفهان به ترتیب در مناطق چهار، شش، هفت، هشت، ۱۰، ۱۲ ،۱۴ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمید رضا ابطحی امروز _یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان مبنا در فعالیت‌های شهری و ارائه خدمات به شهروندان به طور چشمگیری رو به افزایش است. بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات شهر وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی پلاک‌های پستی ساختمان‌ها است.

وی تصریح کرد: با همکاری سازمان زیباسازی، سازمان فاوا، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه و اداره کل پست استان اصفهان، عملیات برداشت و به‌روزرسانی بانک اطلاعات کدهای پستی در محل، همراه با تولید و نصب پلاک‌های آبی و پستی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از جمله مزایای پلاک‌های هوشمند جدید نسبت به پلاک‌های قدیمی می‌توان به مواردی همچون بارکدهای پستی (QR code) حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری، اداری با قابلیت به‌روزرسانی، نبود نیاز به تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک، امکان ارائه اطلاعات شهرداری مورد نیاز شهروندان نظیر کد نوسازی و خدمات مرتبط با آن، ارائه اطلاعات نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و دوچرخه، نمایش نشانی پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی به‌روز معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست اشاره کرد.

وی افزود: پیش بینی قابلیت ارسال موقعیت مکانی دقیق با اسکن بارکد مندرج روی پلاک‌های پستی به سامانه‌های مکان‌مبنا از جمله فروشندگان کالا و خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و پیش‌بینی قابلیت استفاده در همه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس دهی به شهروندان است از دیگر مزایای پلاک‌های هوشمند جدید به شمار می‌آید.

ابطحی ادامه داد: از ابتدای سال جاری عملیات برداشت، به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری و کدهای پستی اصفهان به ترتیب در مناطق چهار، شش، هفت، هشت، ۱۰، ۱۲ ،۱۴ در دستور کار قرار گرفته است، اکنون پروژه تهیه و نصب پلاک‌های جدید آبی و پستی از منطقه هشت آغاز شده و مراحل عملیاتی سازی آن در سایر مناطق در حال انجام است.

کد خبر 506437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.