استخدام ۷۰ نیروی جدید در آتش‌نشانی گرگان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در چهار سال گذشته در راستای ارتقای سطح ایمنی در شهر گرگان اقدامات متعددی شده است.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانی گرگان با خریداری دو خودرو عملیاتی ایسوزو نسبت به تجهیز ناوگان خودرویی این سازمان اقدام کرده است این سازمان همچنین یک تانکر آب ۱۴ هزار لیتری به ناوگان آتش‌نشانی گرگان اضافه کرد.

وی افزود: سال گذشته تجهیز و بازسازی اساسی دو دستگاه خودرو سنگین عملیاتی انجام گرفت و ۲۱ نفر نیروی آتش‌نشان در سال ۹۸ تا ۹۹ به استخدام سازمان آتش‌نشانی گرگان درآمدند همچنین ارتقای نردبان ۳۲ متری و نردبان بالابر انجام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این سازمان در چهار سال گذشته وظیفه خود را نسبت به بازدید از ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی و تهیه شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌های در حال ساخت انجام داده و به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان یک ایستگاه آتش‌نشانی به جمع ایستگاه‌های دیگر افزوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که تعدادی از نیروهای سازمان اواخر امسال بازنشسته می‌شوند، برنامه آتی این سازمان جذب ۷۰ نیروی آتش‌نشان است که در حال انجام اقدامات اداری برای جذب این افراد هستیم همچنین تجهیز یک خودرو سنگین عملیاتی در دستور کار برای اوایل سال آینده است.

صفری با بیان این که در حال حاضر شهر گرگان دارای هفت ایستگاه آتش‌نشانی است، ادامه داد: در نظر داریم یک ایستگاه عملیاتی دیگر در محدوده‌های مورد مطالعه که دارای خلأ آتش‌نشانی است، اضافه کنیم تا به استاندارد هشت ایستگاه آتش‌نشانی که برای گرگان تعریف شده است دست یابیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری و ایمنی این سازمان، تصریح کرد: با هماهنگی فرمانداری بازدید از تمامی ادارات دولتی شهرستانی و استانی در دستورکار سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان قرار گرفته است و این بازدیدها توسط همکاران اداره پیشگیری سازمان انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد بازدیدها انجام شده که بازخورد خوبی داشته است و ادارات همکاری لازم را در این خصوص داشته‌اند امیدواریم با همفکری و همکاری ادارات با این سازمان به یک ایمنی نسبی دست یابیم.

وی گفت: بازدید از مکان‌های عمومی، پاساژها، مساجد و تکایا با توجه به نزدیکی به ماه محرم، بازارهای هفتگی و بازارهای محلی و سالن‌های پذیرایی در دستور کار سازمان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با مشارکت شهروندان و مدیران این مکان‌ها به ایمنی لازم برسیم و شاهد حوادث کمتری در سطح شهر گرگان باشیم.

صفری تاکید کرد: مرکز آموزش ایمنی و پیشگیری نیز توسط این سازمان ویژه شهروندان ماه گذشته راه‌اندازی شده است در این مرکز که مجهز به کتابخانه است کلاس‌های آموزشی برگزار شده و نمایشگاه عکس و اجناس مرتبط با آتش‌نشانی راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 506413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.