خانه دانشگاه آزاد از پای بست ویران است!

از چند روز مانده به انتخابات ۱۴۰۰ تاکنون اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار پیام‌هایی هشتگ‌هایی مثل #به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید و #در_دانشگاه_آزاد_چه_خبر_است را به یکی از ترندهای اصلی توئیتر تبدیل و به این شکل نگرانی خود نسبت به مسائل جاری در این دانشگاه را ابراز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دانشگاه آزاد اسلامی از مراکز مهم علمی کشور است که در طول قریب سه دهه فعالیت خود، منشأ خدمات بسیاری بوده است. این دانشگاه توانست با عمومی کردن علم، امکان طی مدارج دانشگاهی و دستیابی به تحصیلات عالیه را برای شمار بیشتری از افراد جامعه فراهم آورد؛ ولی فعالیت این مرجع علمی نیز همانند هر دستگاه و نهاد دیگری همواره با اما اگرهایی همراه بوده که میزان شهریه دریافتی از دانشجویان و حقوق اساتید و اعضای هیئت علمی از مهمترین آنها است.

اخیراً اعضای هیأت علمی این دانشگاه با با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، هشتگ‌هایی مثل #به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید و #در_دانشگاه_آزاد_چه_خبر_است را به یکی از ترندهای اصلی این پیام‌رسان تبدیل و به این شکل نگرانی خود نسبت به مسائل جاری در این دانشگاه را ابراز کرده‌اند.

به نظر می‌رسد مشکل اصلی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مسائل اقتصادی باشد، اما ابلاغ بخش نامه‌ای تحت عنوان "الف و ب" این مشکل را حادتر کرده است؛ برای بررسی بیشتر این مسئله با سعید قناعتی، عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

"بخشنامه الف و ب" چیست؟

"بخشنامه الف و ب" در واقع پاسخ هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به درخواست اساتید و کارکنان دانشگاه بود که در قالب یک نامه با ۱۱ هزار امضا برای مسئولان کشور و رئیس جمهور ارسال شد. در این بخشنامه اعلام شد تحت شرایطی برای اساتید هیئت علمی نوع الف ۵۰ درصد افزایش حقوق اعمال می‌شود. بر طبق این بخشنامه، اساتید نوع الف باید در انجام اموری که اکثراً مشابهتی با هیچ دانشگاهی در جهان نداشت، اهتمام می‌ورزیدند؛ یکی از شروطی که برای اساتید گروه الف در این بخشنامه لحاظ شد، درآمدزایی برون دانشگاهی بود. در صورتی که قراردادهای استخدامی آنان مشخص است.

۵۰ درصد افزایش حقوق گروه الف در واقع قرار بود از حقوق اساتید گروه ب تأمین شود، در دانشگاه آزاد در واقع یکی از راه‌های تأمین بودجه همین روش است. این دانشگاه همچنین اعلام می‌کند که مشکل اقتصادی دارد و نمی‌تواند حقوق اساتید را افزایش دهد؛ پس خود به خود این شائبه در بین اساتید پیش می‌آید که افزایش حقوقی در برخی اساتید با کاهش حقوق برخی دیگر جبران خواهد شد.

صدور و ابلاغ این بخشنامه در واقع نوعی لجبازی بود؛ در سال ۹۹ هیئت امنای دانشگاه آزاد، طهرانچی را مکلف کرد تا حقوق اساتید ۵۰ درصد افزایش پیدا کند ولی نه تنها مصوبه هیئت امنا اجرا نشد، بلکه برخوردهای شدیدی با معترضین موضوع شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از اینکه هیئت امنا، طهرانچی را مکلف به اجرای مصوبه افزایش حقوق کرد؛ "بخشنامه الف و ب" ابلاغ شد تا در قبال کاهش حقوق برخی اساتید، حقوق دیگران افزایش یابد.

با ابلاغ "بخشنامه الف و ب" دردسرهای اساتید دو چندان شد و حتی به برخی گفته شد: باید بازخرید شوید. شرایط اصلاً خوب نیست و تا کسی صحبت می‌کند بلافاصله توبیخ می‌شود. درخواست اساتید لغو این بخشنامه بوده است، اما همچنان این موضوع محقق نشده است. اساتید چون به مشکلات معیشتی شدیدی گرفتار شدند درخواست لغو آن را دارند که فعلاً نتوانستیم کاری انجام دهیم.

کاهش محسوس دانشجویان دانشگاه آزاد در سالیان اخیر چقدر در ایجاد مشکلات این دانشگاه مؤثر بوده است؟

دانشگاه آزاد اسلامی خود را یک مرکز علمی شهریه محور معرفی می‌کند در صورتی که سرمایه‌های بسیار زیاد این دانشگاه در قالب زمین و ملک وجود دارد. سوال اینجاست که دانشگاه آزاد چه نیازی به این حجم عظیم از املاک بلااستفاده دارد؟ می‌توان با برنامه آنها را در جهت رونق اقتصادی تبدیل و در اقتصاد و صنعت کشور مشارکت کرد. این حجم املاک بلااستفاده، از موانع تولید اقتصادی است.

نظرتان در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد چیست؟

تحقیق و تفحص در همه زمینه‌ها باعث می‌شود تا تخلفات به حداقل برسد. سالیان زیادی است که هر واحد دانشگاه آزاد موظف است ۲۵ درصد از درآمد هر ترم را به سازمان مرکزی منتقل کند؛ حالا این سوال مطرح است که این پول‌ها کجا هزینه می‌شود؟

ساخت و سازهای بی حد و حساب در دانشگاه‌ها، استخدام‌های بی رویه (در حالی که همیشه گفته می‌شود دانشگاه آزاد اساتید مازاد دارد) و وجود رانت‌هایی برای افراد خاص مسائلی است که می‌تواند موضوع تحقیق و تفحص از این مرکز علمی قرار گیرد.

"تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد" یکی دیگر از موضوعاتی است که این روزها مطرح می‌شود؛ این راه حل چقدر می‌تواند راهگشا باشد؟

طبق اساسنامه، دانشگاه آزاد به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرخصوصی معرفی شده است؛ پس زمانی که اساتید با مشکلی مواجه می‌شوند و مثلاً به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند با جملات "شما غیردولتی هستید یا اساسنامه به ما اجازه نمی‌دهد" روبه‌رو می‌شوند.

اساسنامه دانشگاه آزاد منافع طیف خاصی را تأمین می‌کند و این اساسنامه در زمانی تصویب شده که این دانشگاه ثروت زیادی داشت.

در صورت اصلاح اساسنامه، دانشگاه آزاد متولی مشخص خواهد داشت؛ در حال حاضر اساتید برای رفع مشکلات خود با عباراتی همچون "در صلاحیت دادگاه نیست" و "دست دیوان عدالت اداری نیست" و "اساسنامه اجازه نمی‌دهد" مواجهند؛ لذا این رویه باید اصلاح شود.

دانشگاه آزاد نیاز به اصلاح اساسنامه دارد و کارکنان این مرکز علمی حق دارند، بدانند جزو یک مجموعه دولتی هستند یا خصوصی؟

یکی از هشتگ های داغ این روزها در توئیتر "#عزل_طهرانچی_معاونین" است. آیا تمام مشکلات دانشگاه آزاد به خاطر حضور طهرانچی است؟

خانه دانشگاه آزاد از پای بست ویران است؛ به دور از انصاف است که همه تقصیرات را به گردن طهرانچی بیندازیم. ولی وی در دوره‌ای که در دانشگاه آزاد حضور دارد، نشان داد مدیریت ضعفی دارد. جلسات، نشست‌های صمیمانه و سفرهای استانی او تنها با حضور موافقان وی برگزار می‌شود. صدور انواع بخشنامه‌های ظالمانه علیه اساتید توسط معاونان انجام می‌شود.

آیا اساتید دانشگاه آزاد با مشکلات بیمه‌ای هم مواجه هستند؟

بله، میزان کسر بیمه از حقوق اساتید و واریزی به حساب شرکت بیمه‌گذار متفاوت است که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده برای اساتید در زمان بازنشستگی و یا حتی مراجعه در مراکز درمانی می‌شود. در این شرایط سخت، بارها برایم اتفاق افتاده که در مرکز درمانی به من گفته‌اند: حق بیمه‌ام پرداخت نشده است.

سخن آخر...

در حالی‌که ما را به اسم استاد و دکتر می‌شناسند و انتظار حقوق‌های بالا از ما دارند، چیزی جز شرمندگی در مقابل خانواده برایمان نمانده است. امثال من با پنج میلیون تومان باید به جنگ خوراک، درمان، اجاره خانه و غیره بروند در حالی که چندین سال سابقه کار در دانشگاه آزاد دارند. نمی‌دانیم چه باید بگوییم و گاهی به اصطلاح "در مسائل اقتصادی خانواده می‌مانیم". اساتیدی را می‌شناسم که به خاطر مسائل مالی و حقوق از همسرشان جدا شده‌اند.

کد خبر 506388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • استاد دانشگاه ازاد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    8 0
    تمام مواردی که اقای قناعتی گفتند صحیح است.فشارظلم بر اساتید دانشگاه ازاد از حد گذشته
  • خانواده ی هیئت علمی US ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 0
    وضعیت معیشتی خانواده های اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بسیار بغرنج است و زیر بار فشار های اقتصادی کمرشان خمیده شده ما خانواده های اساتید دانشگاه آزاد مصرا و شدیدا درخواست پیگیری مشکلات اساتید را از مقام معظم رهبری و ریاست جمهموری و مجلس محترم داریم چرا باید بین اساتید دانشگاه آزاد و دولتی تا این اندازه تبعیض و فاصله درآمدی باشد درحالیکه که بسیاری از اساتید دانشگاه آزاد خودشان فارغ التحصیل دانشگاههای دولتی هستند چرا و چرا باید این اندازه تفاوت حقوق باشد اساتید دانشگاه آزاد فقط جرمشان این هست که شانس استخدامی خوب نداشته اند وگرنه از نظر علمی همپای دیگر اساتید و چه بسا فراتر از اساتید دیگر دانشگاهها باشند من خودم دانش آموخته ی دانشگاه آزاد هستم و از نزدیک تلاشهای اساتید را دیده ام .
  • مهران IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    مشکل اصلی دانشگاه آزاد این است که مدیران اصلی از بیرون دانشگاه انتخاب میشوند و در واقع دلسوز نیستند.حقوق از دانشگاه دولتی میگیرند واینجاهم حقوق می‌گیرند.چندسال پیش با متمرکز کردن امور مالی پولهای پی انداز برخی واحدها رفت تهران.حال کجا هزینه شد خدا میداند وخودشان
  • انسان US ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    در سنوات قبل از سال ۹۶کارمندان و اساتید با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داشتند از سال ۹۶به بعد با ورود غیر دانشگاهیان و یغماگران ارگانهای دیگر که به صورت اتوبوسی آمدند دیگر هیچ.......
  • مسعود IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    به نظرعموم کارکنان واعضای هیات علمی عملکرد تیم دکترطهرانچی وتیمش اصلاخوب نبوده ونیست ومن به این فکرمیکنم اگه قرارباشه وزیربشه چی میشه.
  • حسن US ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    . درود بر استاد قناعتی فقط لغو بخشنامه منحوس و تبعیض آمیز الفبا لطفا پای جناب دکتر طهرانچی و جناب دکتر گلپایگانی را از روی گلوی اساتید بورسیه بردارید.
  • خلیلی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    من عضو هیات علمی هستم ۲۱ سال سابقه پرداخت بیمه دارم ۱۶ سال تو دانشگاه حقوقم ۵ تومنه اما خواهر بنده تو دانشگاه سراسری کارمنده با ۱۰ سال سابقه حقوقش ۱۰ تومنه ببینید چقدر اجحاف در حق ما کردند و میکنند. این به یه طرف ژرف دیگه اینکه دانشجو محور بودن باعث شده دانشجو نه درس بخونه نه گزارش بنویسه سر کلاس نیاد اخرش هم اگر نمره ندی با انواع تهمتها طرفی دیگه بگذریم اگر تغلب کرده بود و گرفتی دیگه اخرالزمانه انواع تهمتها و بی ابرویی ها نثارت میکنن. این یعنی ......
  • محمد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    تنها اساتید این دانشگاه نیستند که از بی عدالتی و بی قانونی در رنج و عذاب هستند کارکنان و کسانی را هم که بازخرید نمودن به طرق مختلف ازجمله ندادن حق و حقوقشان ، چندفرم حساب کردن حق سنوات (هرکسی که پارتی داشت و از فک وفامیل خودشان بود براساس سالی ۶۰روز حساب کردن ) مورد اذیت و آزار قرار دادن از جمله بنده که عمر و جوانی خود را در واحد دانشگاهی تلف نمودم از مسولین ذیربط تقاضای رسیدگی دارم
  • آرزو امیدی US ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 1
    امیدوارم مقامات مسئول هر چه سریعتر دیتور تفحص در احوال دانشگاه آزاد را صادر کنند. این دانشگاه خانه من است، به آن عشق میورزم و مشاهده افول آن برایم دردناک است. میتوان با اصلاح اساسنامه و تغییر موضع گیری نسبت به آن، ۶٠٠٠٠ خانوار را نجات داد. میتوان با نادیده انگاشتنش، علاوه بر به باد رفتن سرمایه های اندوخته آن، شاهد فروپاشی تعدادی زیادی خانواده های تحصیل کرده ای باشیم که جوانی خود را به پای علم دادند.
  • استاد دانشگاه US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    درود بر شما خبرگزاری محترم و صد درود بر دکتر قناعتی #عزل طهرانچی #به داد اساتید دانشگاه ازاد برسید #در دانشگاه ازاد چه خبر است #همسانسازی حقوق را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.
  • محمد DE ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    متاسفانه افرادی مانند دکتر نجفی در استان اصفهان و تیم همراهشان هر کاری بخواهند انجام می‌دهند. این بخشنامه الف و ب حاصل و زاییده فکر آقای دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است. در 28 واحد و مرکز استان اصفهان تعدادی از رییسان هنوز مدرک دکتری ندارند و این در حالی است که اینان باید پای مدرک دکتری دانشجویان آن دانشگاه را امضا کنند. تمام مشکلات دکتر طهرانی از مشاورین مانند دکتر پیام نفی است. ایشان با حقوق بالای ریاست استان، هیچ گاه شرمنده دو فرزند خود نخواهد شد و ما اصلا مهم نیستیم. عدالت در دانشگاه ازاد
  • استاد دانشگاه آزاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    با سلام چرا دکتر تهرانچی در مورد سرمایه صندوق بیمه بیکاری دانشگاه آزاد سکوت کرده است؟ سرمایه این صندوق کجاست؟ چرا مسئولان دانشگاه أزاد من جمله دکتر تهارانچی پاسخگو نیستند؟
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    متاسفم که 17 سال جوانی خود را در دانشگاه آزاد گذراندم. فکر می کردم دانشگاه است. ولی خیال باطل بود. زمانی که من در این دانشگاه تدریس را شروع کردم بچه فامیل های ما راهنمایی درس می خواندند. الان یکی از آنها چهار پنج سال است هیات علمی دانشگاه دولتی شده و حقوق 20 میلیون می گیرد. ولی بنده با 17 سال سابقه باید با حکم جدید 9 میلیون بگیرم. این است عدالت!
  • کارمند IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    تغییر اساس نامه دانشگاه آزاد_ گذاشتن دکتر فرهاد دانشجو بعنوان رییس دانشگاه آزاد_همسان سازی حقوق کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد تنها راه حل رفع معیشت و مشکلات این مجموعه هست.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    متاسفانه با زندگی هزاران نفر بازی شده
  • هیات علمی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    من هیات علمی ام؛ ماگرسنه ایم. ماحقوق نگرفته ایم. ماشرمندهءاهل وعیالیم. مارادریابید.
  • کوروش NL ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 0
    طهرانچی دان۳را به پادگان تبدیل کرده و باید هر چه زودتر اخراجش کنند
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    سلام خداییش حرف درستی زدید ۵ میلیون حقوق یک کارگر ساده است که ما داریم میگیریم و به هیچ جا نمیرسه بعد از این همه خدمت باید با مدارک بالا بربم اسنپ کار کنیم به چه روزی افتادیم
  • رضا US ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    دانشگاه آزاد از مهرماه سال قبل شهریه رشته پزشکی ورودی 94 و ماقبل رو بین 60 تا 75 درصد! افزایش داده ولی چون تعدادمون کمه صدامون به جایی نرسیده نه کسی پیگیری می کنه نه جوابی بهمون میدن میگن همینه که هست معلوم نیست تو این خراب شده چی میگذره مستندات لازم باشه میتونم ارائه بدم
  • کارمند دانشگاه آزاد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    لطفا به داد پرستاران دانشگاه آزاد برسید.بایک دستورالعمل قرار بود به حقوق پرستاران اضافه بشه تا برسه به نصف حقوق پرستاران در بیمارستانهای دولتی.نه تنها اضافه نشد .کارکنان اداری هم شاکی بودند که چرا به حقوق اونها اضافه نشده.واحد دانشگاه مربوطه تصمیم به فروش بیمارستان گرفتند.حالا تکلیف ما پرستاران که یک عمر در این بیمارستان زحمت کشیدیم چه میشه؟پیشنهاد بازخرید دادند.که از شر ما راحت بشن.به داد ما پرستارها برسید لطفا.این پیام را محرمانه فرستادم.
  • محمود IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    واقعا باید تاسف خورد که دانشگاه آزاد اسلامی را به واسطه بی تدبیری و عدم کفایت به مجموعه ای تبدیل کردند که اشک هر هر عالم آگاهی را در می آورد. استادان این دانشگاه عمر و زندگی خود را هزینه کردند تا ایران را سربلند کنند اما مدیران ناشایست سر این استادان را به سنگ کوبیدند. آیا کسی به داد استادان این دانشگاه خواهد رسید؟
  • میثم IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    آیا این عدالت است یا ظلم که هر که در ادارات دولتی مشغول است مشمول افزایش حقوق و مزایای بیمه و ... است اما با خیلی دیگر از کارمندان از جمله و بویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی جور دیگری رفتار شود؟ مثلا کارمند دارایی و تامین اجتماعی از نفت سهم داشته باشند و ما خیر؟!
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    جناب آقای قناعتی آیا لازم نبود دراین گلایه وانتقاد از کارکنان زحمت کش بی مزد منت هم نامی برده شود .؟
  • علی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    واقعا من فکر میکردم حقوق اعضای هیات علمی پنجاه ملیون تومان هست ، الان فهمیدم ک به ریال هست.اخه الان یه بقالی سرکوچه ماهیانه بیشتر از ده ملیون درامد داره. باحقوق شش وهفت وهشت و...میشه چکار کرد.
  • موسوی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    ظلم به کارکنان دانشگاه آزاد بسیار شده و هیچ نهادی رسیدگی نمیکند
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    سلام، من حدود ۲۰ سال هست که در دانشگاه ازاد هستم و جدای بخشنامه الف و ب که وردسر ساز شده، تا این حد سه سال اخیر، این دانشگاه رو اینقدر بی حساب و کتاب، بی نظم و نابود ندیدم. انشا... طهرانچی و دار و دسته اش که این دانشگاه رو با خاک یکسان کردند، زودتر بروند.
  • امیری US ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    همه نکات کاقعا دردانشگاه افتاده وهمه کارمندان واساتید دچار مشکلات کاری ومالی شده اند
  • ... IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    دانشگاه آزاد باید زیر نظر وزارت علوم قرار بگیرد واحدهای زیان‌ده و اضافه تجمیع شود. هیچ کشوری این تعداد دانشگاه ندارد.
  • محمود IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    آقا شما برو به فیزیک و پلاسما برس. خیلی وقته تو دانشگا آزاد غریبه ای.
  • حق اتدریس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    متاسفانه آنقدر در دانشگاه آزاد به ویژه تهران مرکز ، دانشجوها کلافه و سر در گم هستند که هر رو در این دانشگاه دعوا هست. انشاا... این تیم معلوم الحال و بی کفایت دانشگاه شهید بهشتی طهرانچی، آقامیری و رضاییان، دست از سر این دانشگاه بردارند.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    به خدا تا قبل از این تیم ضعیف، حداقل مسیر دانشگاه نسبتا بد نبود ولی با این ها کلا دانشگاه در حال سقوط هست. خدا به داد ما کارمندها برسه. حیا کنید.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    خودتون بدید. به اندازه کافی حق الناس به گردن دارید. فردای قیامت جواب خدا رو چی می دید؟شرم نمی کنید؟
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    سلام، نه فقط به داد اساتید برسید. شما رو به خدا به داد دانشجویان هم برسید. اصلا معلوم نیست در این دانشگاه چه خبره؟ چی به چیه؟ دو تا سامانه آموزشیار و پژوهشیار به خدا بیچارمون کرده. احدی هم نیست جواب بده. نه حضوری و نه مجازی جوابی در کار نیست. آخه خدا رو خوش نمیاد.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    خدا از رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز نگذره. واگذارش کردم به خدا. من کارمند رو بیچاره کرد
  • بی نام GB ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    لطفا به داد دانشجویان دکتری هم برسید هر روز یه بخشنامه روز بعد یه متمم ممانعت از دفاع به بهانه اکسپت مقاله اونم نه هر مقاله ای, مقاله با شرایط خیلی خاص با هدف بالا بردن رنک دانشگاه و البته اخاذی از دانشجو. بدون اینکه در راه انجام تز کوچکترین همکاری از طرف دانشگاه انجام شده باشه!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام..تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و اصلاح اساسنامه از خواسته‌های بحق اساتید ،کارکنان و خانواده هایشان و همچنین خانواده دانشجویان است...با توکل به خدای بزرگ
  • ررررر IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    درسته . کاملا درست گفتن. حقوق زیر ۴ میلیون هم هست
  • مریم IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    کدوم پنجاه درصد. بیست و پنج درصد
  • احمدی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    کاش اساتید محترم یک واکنش و اعتراضی هم نشان می دادند به باین همه سرگردانی دانشجوهای مقطع دکترا که گرفتار مراحل طولانی و بیهوده ایی مثل پیش دفاع و زبان و چاپ مقاله در نشریه ها می باشند و آنان را علاوه بر نگرانی برای تامین شهریه بالای این مقطع بیهوده گرفتار این همه قوانین و مراحل دست و پاگیر کرده است تو این مملکت جوان ها گناه نکردند که وارد هر فعالیتی می شوند علاوه بر هزینه مادی باید درگیر قوانین سختگیرانه هم بشوند کاش اساتید در این گونه موارد هم همین گونه جدی خواهان تسهیل و تسریع در روند فارغ التحصیلی دانشجویان مقطع دکترا بشوند با سپاس
  • مریم US ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    ما کارمند دانشگاه آزاد هستیم واقعا حقوق های پایینی می گریم
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    اینها فقط به خاطر اینه که دانشگاه ازاد بر مبنای پول پارو کردن بنا شده که از دانشجو فقط پول تیغ برنه و نتیجه اه دانشجویان یغه شما را گرفت پول دراوردن به هر نحوی میشه اخرش این عزیز دل
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    وضعیت دانشگاه آزاد و حقوق اساتید آن اسفبار و خجالت آور است.
  • مریم IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    خدایا. درد اساتید را به که بگوییم؟ مردی نمی بینم
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 1
    آخر و عاقبت بنگاه مدرک فروشی همینه.
  • مریم تاتاری DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 0
    اینجا همه سلیقه ای و تبعیض آمیزه حقوق همکار و هم رتبه من در دانشگاه پیام نور با ساعت تدریس کمتر ۳ برابر منه
  • شایع زاده IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 1
    سلام متاسفانه هیچ نظارتی روی دانشگاه آزاد نیست اساتید هم عقده دلی خود را سر دانشجویان با نمره پایین خالی میکنند