پایان آرزوی ۶۶ ساله‌ انگلیس یا ادامه‌ دلبری تیم مانچو؟

امشب در فینال یورو ۲۰۲۰ دو تیم ایتالیا و انگلیس به مصاف هم می روند، دو تیمی که یکی به دنبال پایان حسرت ۶۶ ساله است و دیگری برای ادامه‌ روند خوب در اروپا.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره امشب، یکشنبه ۲۰ تیر ماه انتظارها به پایان می‌رسد و فینال یورو ۲۰۲۰ در ومبلی لندن بین دو تیم انگلیس و ایتالیا برگزار می‌شود. کار قضاوت این دیدار را "بیورن کایپرز" هلندی بر عهده دارد.

این داور در این جام که پیش از این دو دیدار در مرحله گروهی و یک دیدار در مرحله یک چهارم نهایی را سوت زده بود، اولین داور هلندی است که قضاوت دیدار فینال مسابقات یورو را بر عهده می‌گیرد.

نکته جالب کوبل داوری این بازی اینجاست که داوران اتفاق VAR همان‌هایی هستند که در بازی انگلیس و دانمارک هم مسئولیت داشتند و آن اشتباه فاحش اعلام پنالتی برای سه شیرها در دقیقه ۱۰۳ را انجام داده اند.

انگلیسی‌ها که بعد ۶۶ سال به یک فینال مهم رسیده اند و از طرفی طعم نخستین تجربه‌ رسیدن به فینال یورو را می‌چشند، مرحله قبل در نیمه نهایی با یک پنالتی بحث برانگیز و اشتباه، از سد دانمارک جسور گذشتند تا یک گام دیگر به قهرمان نزدیک شوند.

جورجو کیلینی مدافع مستحکم و با تجربه آتزوری در خصوص رقیب امشب خود اظهار کرد: قابل پیش بینی بود که انگلیس در فینال حاضر باشد. آن‌ها ۶ بازی از ۷ بازی را در کشور خودشان انجام دادند.

پس از پیروزی انگلیس مقابل دانمارک و راه‌آبی سه‌شیرها به فینال یورو، انگلیسی‌ها یک قدم دیگر به رؤیای خود نزدیک‌تر شده‌اند تا حالا فوتبال برای بازگشت به خانه، تنها به یک پیروزی احتیاج داشته باشد.

پس از این اتفاق، ۲۰۰ هزار نفر از هواداران تیم ملی انگلیس با امضای درخواستی، خواستار درج تعطیلی ملی در صورت قهرمانی سه‌شیرها در یورو ۲۰۲۰ شده‌اند. با توجه به این که این تعداد امضا برای این درخواست جمع‌آوری شده، پارلمان این کشور موظف است تا این درخواست را به رأی بگذارد و در خصوص پذیرفتن یا نپذیرفتن آن تصمیم‌گیری کند.

یک نکته عجیبی که برای میزبان دردسر درست کرده، این است که فدراسیون فوتبال انگلیس به دلیل احترام نگذاشتن هوادارانش به سرود ملی دیگر تیم‌ها (سر و صدا کردن موقع پخش سرود ملی) همچنین لیزر انداختن در چشم کسپر اشمایکل، ۳۰ هزار یورو جریمه شده است.

در آستانه فینال امشب، یک حرکت جالب توسط یک روزنامه جلب توجه می‌کند. معمولاً انگلیسی‌ها و اسکاتلندی‌ها رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و کری‌های جالبی در زمینه فوتبال با هم دارند. اسکاتلند مستعمره‌ انگلیس است و حالا یکی از روزنامه‌های این کشور تیتر جالبی خطاب به مانچینی سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا برای تحقیر دشمن دیرینه خود زده است. آنها نوشته اند: "نجاتمان بده روبرتو، آخرین امیدمان تویی"

در سمت دیگر فینال، لاجوردی‌های بی نقصی قرار دارند که روند شکست ناپذیری دیوانه واری با مانچینی تجربه می‌کنند. آن‌ها که در کل تورنمنت به معنای واقعی کلمه یک تیم متحد بودند در نیمه نهایی با خوش شانسی اسپانیای جوان و با انگیزه‌ لوچو (انریکه) را حذف کردند تا برای فینال رؤیاپردازی کنند.

آبی‌ها که در همه بازی‌ها سرحال بودند و پرگل پیروز می‌شدند، بخاطر بازی دفاعی مقابل ماتادورها مورد انتقاد قرار گرفتند اما باید این را هم دانست که برای موفقیت در بازی‌های بزرگ، اندکی کار دفاعی هم لازم است.

روند ایتالیا با مانچو به حدی خوب بوده که این تیم در آستانه رسیدن به طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در عرصه ملی است. اسپانیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ و برزیل بین سال‌های ۹۳ تا ۹۶ با ثبت ۳۵ بازی بدون شکست، روند طولانی‌ترین بازی بدون باخت در عرصه ملی را به خود اختصاص داده‌اند و حالا آتزوری تنها دو بازی تا برابری با این رکورد فاصله دارد.

یکی دیگر از نکاتی که جالب به نظر می‌رسد این است که سران کشور میزبان به مسئولان ایتالیایی اعلام کرده‌اند که به دلیل شرایط سخت کرونا، فقط ۱۰۰۰ نفر از مردم این کشور حق حضور در خاک انگلیس را دارند، و بلافاصله بعد از پایان دیدار هم باید به کشور خود برگردند.

این یک اتفاق تلخ برای ایتالیایی‌ها است چون از ۶۷۰۰۰ جمعیت حاضر در ومبلی آنها تعدادشان محدود خواهد بود، اما می‌توانند امیدوار باشند که لاجوردی‌های مقیم انگلیس تیمشان را در آنجا تنها نگذارند.

حضور دوجین ستاره در تمام خطوط در هر دو تیم، این فینال را جذاب، هیجان انگیز و ماندگار می‌کند. حضور دوناروما، بونوچی، کیه‌لینی، وراتی، اینسینیه، دی‌لورنزو و کیه‌زا در ترکیب ایتالیا و قرار گرفتن لوک‌شو، کین، استرلینگ، فودن، سانچو، و گیریلیش در لیست سه شیرها، زمین ومبلی را تبدیل به میدانی پر از ستاره مبکند.

چشم کل دنیا به لندن دوخته شده تا یورو ۲۰۲۰ قهرمانش را بشناسد. انگلیس میزبان به آرزوی ۶۶ ساله‌ خود پایان می‌بخشد، یا ایتالیای جذاب مانچینی به دل‌بری خود ادامه می‌دهد؟

کد خبر 506384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.