عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۹ تیرماه

در این بسته خبری از طرح احسان درخت در شهر زرند تا خریداری چند میلیارد نردبان آتش نشانی و واکنش شهردار بجنورد به حواشی فاضلاب کشتارگاه صنعتی این شهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

احداث دو ایستگاه دوچرخه جدید در قزوین

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور رفاه حال شهروندان علاقمند به دوچرخه سواری نسبت به احداث ایستگاه‌های دوچرخه در مقابل صداوسیمای مرکز قزوین و سالن ورزشی کوثر در خیابان حکم آباد اقدام شد.

خریداری چند میلیارد تومان نردبان آتش نشانی برای شهرهای کشور

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وجود ساختمان‌های بلندمرتبه ساز از جمله مساکن مهر و ملی در نقاط مختلف کشور گفت: برای اولین بار در بحث تأسیسات آتش نشانی، ۹,۵۰۰ میلیارد تومان نردبان آتش نشانی خریداری و به مراکز استان و شهرهای بزرگ واگذار می‌شود.

رسیدگی به ۴۰۸ مورد حریق و حادثه در نجف آباد

امیر کاوه، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد اظهار داشت: طی سه ماه اول سال جاری، پرسنل این سازمان مستقر در پنج ایستگاه عملیاتی و با استفاده از تجهیزات و تعداد ۱۸ دستگاه خودروی عملیاتی به ۲۵۵ مورد آتش سوزی و ۱۵۳ مورد حادثه مختلف رسیدگی کردند.

طرح احسان درخت در شهر زرند

احمد عبدالله زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند از اجرای طرح احسان فضای سبز خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای گسترش فضای سبز شهری و شناسایی راه‌های آسان برای جلب مشارکت مردم و خیرین اجرایی و شهروندان علاقمند می‌توانند به هر تعداد که مایل هستند درخت خریداری و در محل‌های تعیین شده از سوی این سازمان غرس کنند.

طلب ۲۹۲ میلیارد ریالی شهرداری خمین از شهروندان

ابوالفضل مرتضیان، شهردار خمین گفت: حوزه مدیریت شهری در زادگاه امام راحل ۲۹۲ میلیارد ریال از شهروندان طلب دارد و پرداخت این مطالبات تأثیر مستقیم بر سرعت بخشی خدمات و بهبود سیمای شهری می‌گذارد.

افتتاح منطقه ۳ شهرداری قدس

در راستای ارتقای عملکرد و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر مدیریت شهری به شهروندان، شهرداری منطقه ۳ شهر قدس در هفته جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت

احسان تابش نژاد، شهردار دهدشت گفت: با توجه به مطالبه چندین ساله شهروندان کوی گلزار و وعده‌ای که شهرداری در آبان سال ۹۹ برای سر پوش شدن این کانال داده بود، عملیات مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت محقق شد.

دفع فاضلاب کشتارگاه صنعتی بجنورد تبعات زیست محیطی ندارد

هادی زارعی، شهردار بجنورد در واکنش به این موضوع گفت: قبول داریم شبکه دفع فاضلاب کشتارگاه صنعتی مشکل دارد اما به رغم تکمیل نبودن شبکه دفع فاضلاب کشتارگاه، با بارگیری توسط ماشین آلات فاضلاب و دفع آن در شبکه فاضلاب شهری، تاکنون مشکلاتی در این زمینه نداشته‌ایم و این مسئله تبعاتی برای محیط زیست نداشته است.

افزایش مشارکت شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا

طرح آموزش تفکیک زباله از مبدا که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در حال انجام است، با مشارکت شهروندان همراه بوده است.

اجرای ۲۱ کیلومتر از پروژه فاضلاب شهری خوانسار

مهدی جهانگیری، مدیر آبفای شهرستان خوانسار گفت: پروژه ۴۰ کیلومتری فاضلاب شهری خوانسار تاکنون ۲۱ کیلومتر آن در ۱۳ نقطه شهر خوانسار اجرا شده است.

کد خبر 506296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.