بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی خارک، با رشد ۹۷ درصدی به پنج هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۱۲۲ درصدی به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۵۸ درصدی به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است، وضعیت سودآوری این شرکت مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه ۱۹ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱۱.۳۰۷ واحدی به سطح یک میلیون ۲۷۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۶ واحدی در سطح ۳۹۲ هزار و ۴۸۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۸۸ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۲ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۵۸ واحدی به سطح ۵۴ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار هزار و ۳۹۹ و ۱۰ هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۸۷۲ میلیون و دو میلیارد و ۲۲۷ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت پتروشیمی خارک

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۹۷ درصدی داشته است و به پنج هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۱۲۲ درصدی داشته است و به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۵۸ درصدی داشته است و به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با پنج هزار و ۶۳۷ ریال است که با قیمت ۵۰ هزار ریالی سهم پی بر ای ۸.۸ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت پنج هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۵۰ درصدی به چهار میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۴۰ درصدی داشته است و به چهار هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۱۵.۴۶ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را در بلند مدت دارد، وضعیت سودآوری شرکت نیز مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه اصفهان خبر داد: آخرین محصولی که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شده ورق سرد با گرید DC۰۴-C۵۹۰ است که ورقی نیم‌سخت با کاربرد در صنایع خودرویی و تجهیزات الکتریکی به شمار می‌آید.این ورق سرد که قبلاً از خارج تأمین می‌شد، با توجه به ضریب سختی بالا در ساخت قطعات کوچک به کار می‌رود و قابلیت پانچ پذیری فوق العاده‌ای هم دارد و به‌طور عمده برای ساخت قطعات پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش نرخ بهره به زیر ۱۸ درصد نشانه بسیار خوبی است، پیش بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد و تا چند ماه آینده به محدوده ۱۵ درصد برسد، این کاهش می‌تواند یکی از محرک‌های رشد بازار باشد.

photo_2021-07-10_11-36-00

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، ارتوزایلن ۱۵۶ میلیون ریال، اسید استیک ۲۰۴ میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۴۰۲ میلیون ریال، بنزن ۲۰۹ میلیون ریال، تیرآهن ۱۴۲-۱۴۴ میلیون ریال، سبد تیرآهن مخلوط ۱۴۵-۱۴۶ میلیون ریال، سیمان تی پ۲ فله سه هزار و ۶۲۲ هزار ریال، کریستال ملامین ۳۹۰ میلیون ریال، منو اتیلن گلایکول ۱۳۱-۱۴۰ میلیون ریال، منومر وینیل استات ۳۲۸ میلیون ریال قیمت خورد.

فارس: ثبت رکورد تازه تولید روزانه در پتروشیمی خلیج فارس، رکورد تازه تولید روزانه ۶۴ هزار تن و ۳۵۹ تن انواع محصولات در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ثبت شد. همچنین میزان تولید در این گروه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، به رقم شش میلیون و ۵۵۰ هزار و ۳۳۶ تن رسیده که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

فولاد مبارکه با رأی حداکثری دو سال دیگر عضو هیئت‌مدیره بورس کالای ایران شد

در انتخابات هیئت‌مدیره شرکت بورس کالای ایران که در مجمع عادی سالیانه این شرکت انجام شد، شرکت فولاد مبارکه با کسب اکثریت آرا به یکی از کرسی‌های ارزشمند هیئت‌مدیره بورس کالای ایران تا دو سال آینده دست یافت. شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس بورس کالا حضور پررنگی در این سازمان داشته و به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق خود، شفافیت قیمت‌گذاری و عرضه بخش عمده‌ای از محصولاتش از طریق بورس کالا، همواره سعی بر داشتن نماینده در هیئت‌مدیره این سازمان داشته است. این شرکت در آخرین انتخابات هیئت‌مدیره شرکت بورس کالای ایران با کسب اکثریت آرا موفق به دست‌یابی به یکی از کرسی‌های ارزشمند هیئت‌مدیره بورس کالای ایران تا دو سال آینده شد.

مدیرعامل ومعادن با حضور در کارخانه کک سازی طبس، از این واحد صنعتی که با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالورژی فعال است، بازدید کرد. وی جهت افزایش تولید خواستار راه اندازی چهار باتری باقیمانده از مجموع شش باتری در این مجتمع صنعتی شد.

چادرملو در حال حاضر دارای یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی می‌باشد و ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگر را در دستور کار خود دارد.

اخبار بازارهای جهانی

تقاضای نفت در هند در ماه ژوئن بهبود یافت، اگرچه هنوز ۷.۶ درصد کمتر از ژوئن ۲۰۱۹ بود. LPG ، نفتا و مازوت به جبران کاهش بنزین، گازوئیل و سوخت جت کمک می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ مازاد عرضه متانول در جهان به ۶/ ۷ تا ۱۲ میلیون تن در سال برسد. طبق برآوردها تولید متانول در ایران هم تا سال ۱۴۰۴ به آمار قابل‌توجه ۲۳ میلیون تن در سال می‌رسد که این میزان از تولید، معادل ۴۵ درصد از تجارت جهانی متانول خواهد بود. از همین رو گفته می‌شود، احتمالاً هم صادرات آن با مشکل مواجه می‌شود و هم تولیدکنندگان متانول با کاهش تکلیفی تولید مواجه خواهند شد.

پلنر می‌گوید: با رونق دوباره صادرات بیلت در چین تأمین کنندگان ایرانی در حال مذاکره برای بالا بردن بهای بیلت هستند. آخرین پیشنهادها با موعد تحویل جولای-آگوست در محدوده‌ی ۶۱۵-۶۲۰ دلار/ تن FOB قرار داشتند. بهای بیلت ایران در حال حاضر با قیمت قابل قبول ۶۸۰ دلار/ تن CFR از نظر تجار چینی فروخته می‌شود.

قیمت زغال سنگ در چین به شدت در حال صعود است. کیوان جعفری طهرانی می‌گوید: پشت افزایش قیمت زغال کک شو، کمبود شدید عرضه ناشی از توقف گسترده فعالیت‌های معدنکاری زغال سنگ در معادن اصلی تولید این کشور از اواخر ژوئن تا اوایل جولای، قرار دارد.

پس از آنکه دولت چین ۳۰ هزار تن ذخیره شمش روی خود را در اولین مزایده عمومی فلزات در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته فروخت، حداقل واکنش در قیمت‌ها ایجاد شد به عبارتی برخلاف انتظار فروش ذخیره دولتی چین نتوانست قیمت «روی» را کاهش دهد که نشان می‌دهد تقاضا بالا است.

مؤسسه خدمات مالیANZ در ارتباط با قیمت نفت خام می‌گوید: به دلیل تقاضای قدرتمند، عدم عرضه اضافی از سوی اوپک در ماه آگوست می‌تواند منجر به فشردگی بازار نفت خام شود. و متعاقباً هدف کوتاه مدت خود را به بشکه‌ای ۸۵ دلار افزایش داده‌ایم.

در بازار نفت: تولید نفت ۱۳ عضو اوپک در ماه ژوئن ۵۴۰ هزار بشکه در روز افزایش و به ۲۶.۱۹ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت ۹ عضو غیر اوپک با رهبری روسیه در ماه ژوئن با افزایش ۶۰ هزار بشکه در روز به ۱۳.۲۷ میلیون بشکه در روز رسید. ایران با ۵۰ هزار بشکه افزایش ۲.۴۸ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 506264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.