بحران کمبود آب در فضای سبز شهری مشگین شهر

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر از بحران کمبود آب در آبیاری فضای سبز شهری و درختان سطح شهر به دلیل قطع مکرر آب خام توسط متولیان آب و فاضلاب این شهرستان خبر داد.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بی توجهی و بی تفاوتی متولیان آب و فاضلاب شهرستان مشگین شهر باعث بحران کمبود آب در آبیاری فضای سبز شهری و درختان این شهر شده است.

وی با اشاره به افزایش دمای بی سابقه هوا در شهرستان مشگین شهر، آبیاری به موقع فضای سبز و درختان شهر را لازم و ضروری دانست و گفت: متأسفانه در روزهای اخیر اداره آب و فاضلاب شهرستان به دفعات اقدام به قطع آب خام فضای سبز شهری کرده است که موجب بروز مشکلات اساسی و از بین‌ رفتن سبزینگی و خشک‌ شدن عرصه‌های فضای سبز و درختان شهر شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر تصریح کرد: با وجود بحران کمبود آب فضای سبز، متولیان آب اقدام به بستن کنتور آب خام پارک‌ها و بوستان‌ها کرده اند و در سایر حوزه‌ها نیز از جمله تأمین آب آتش نشانی و خدمات ایمنی و خدمات شهری با مشکلات جدی مواجه هستیم‌.

وی تصریح کرد: مسئولان نظارتی باید هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود کنند، زیرا فضای سبز شهری متعلق به همه شهروندان است و در این خصوص باید پاسخگوی آنان باشیم.

صبری خاطرنشان کرد: فضای سبز شهر مشگین شهر به صورت سنتی با استفاده از تانکر آبپاش و بخشی نیز به صورت قطره‌ای و ۸۰ درصد توسط آب خام آبیاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 506250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.