عملکرد مطلوب استارتاپ‌ها با اصلاح زیرساخت‌های شهری

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات هوشمند در حمل و نقل عمومی یکی از اولین و شاید اصلی‎‌ترین نشانه‌های هوشمند کردن شهرها باشد.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استارتاپ‌ها در حوزه شهر توانسته‌اند به موفقیت نسبی دست پیدا کنند، اظهار کرد: موفق‌ترین استارتاپ‌های شهر در بخش حمل و نقل شهری است و نرم افزارهای این حوزه مثل نرم افزار نشان بیشتر از پنج میلیون نصب فعال دارند.

وی افزود: با این حال هنوز مشکلاتی در حوزه‌های زیرساختی وجود دارد؛ شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند شرکت‌هایی کوچک هستند که بر اساس ایده محوری فعالیت خود را انجام می‌دهند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری با تاکید بر اینکه گردآوری و تحلیل داده‌ها از مهمترین ابعاد هوشمندسازی است، خاطرنشان کرد: این شرکت‌های استارتاپی و نوپا نیاز دارند به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند و با تحلیل اطلاعات، خدمت جدیدی تعریف کرده و در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی تصریح کرد: به طور مثال تاکنون هیچ نرم افزار فعالی در حوزه مسیریابی اتوبوس در کشور موفق نبوده زیرا زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرداری‌های شهرهای کشور ایجاد نشده است و در این خصوص اطلاعاتی در اختیار استارتاپ‌ها نیست.

عموچی اضافه کرد: استارتاپ‌ها مجوز فعالیت خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت می‌کنند، اما به منظور ارائه خدمات بهتر و تولید نرم افزارهای کاربردی‌تر، نیاز است شرکت‌های استارتاپی و شهرداری تعامل متناسبی با یکدیگر داشته باشند.

وی گفت: وجود چشم‌انداز مطلوب و متناسب و در نظر داشتن برنامه اقدام مؤثر در این راستا بسیار مهم است و چنانچه تعامل و هماهنگی وجود نداشته باشد، رویکرد شهر هوشمند و فعالیت مؤثر استارتاپ‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری تاکید کرد: مدیران شهرها باید سعی کنند حداکثر استفاده از این فناوری‌ها را داشته باشند و از این جهت نیاز است از نحوه فعالیت استارتاپ‌ها و منافعی که می‌تواند برای شهر داشته باشند درک درستی ایجاد شود و موانع موجود برطرف شود.

کد خبر 506216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.