شهرداری خمین ۲۹۲ میلیارد ریال از شهروندان طلب دارد

شهردار خمین گفت: حوزه مدیریت شهری در زادگاه امام راحل ۲۹۲ میلیارد ریال از شهروندان طلب دارد و پرداخت این مطالبات تاثیر مستقیم بر سرعت بخشی خدمات و بهبود سیمای شهری می‌گذارد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان در این باره اظهار کرد: این مطالبات شامل ۷۰ میلیارد ریال حق کسب و پیشه، ۱۷ میلیارد ریال چک‌های معوقه و ۵۵ میلیارد ریال جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

وی تصریح کرد: عوارض نوسازی با ۱۵۰ میلیارد ریال بیشترین مطالبه شهرداری خمین از شهروندان را شامل می‌شود.

شهردار خمین یادآور شد: فیش‌های عوارض نوسازی در دست توزیع است و تا پایان شهریور ماه سال جاری دارای تخفیف ۴۰ درصدی بهای خدمات پسماند است.

وی گفت: به‌منظور کمک به اصناف در چهار ماه نخست امسال، کسبه‌ای که بدهی معوق ندارند از ۵۰ درصد تخفیف به عوارض سال جاری و کسبه‌ای که بدهی معوق دارند از ۱۵ درصد تخفیف به تمام عوارض بهره‌مند می‌شوند.

مرتضیان با بیان اینکه ارائه خدمات وظیفه شهرداری است، اضافه کرد: شهرداری‌ها به‌منظور خدمت‌رسانی مبالغی را به عنوان عوارض و بهای خدمات از شهروندان دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: همراهی مردم در پیشبرد اهداف مدیریت شهری ضروری است و با توجه به وظایف گسترده شهرداری‌ها خوش حسابی شهروندان در برنامه‌ها کمک مؤثری می‌کند.

شهردا ر خمین افزود: نبود منابع درآمد پایدار در تأمین بودجه شهرداری‌ها سبب شده تا درآمدزایی این نهاد متکی به تراکم‌فروشی و هزینه‌های ناشی از پرداخت عوارض باشد که این رویه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌های دولتی و شهروندان با تعامل و همکاری لازم بتوانند دیون خود را به شهرداری پرداخت کنند این نهاد هم می‌تواند در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از دیون خود اقدام کند.

به گزارش ایمنا، ۷۲ هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری خمین ساکن شهر هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 506164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.