فینال کوپا؛ امسال وقت قهرمانی آرژانتین با مسی!

بامداد فردا (یکشنبه) در یک جنگ تمام عیار، برزیل و آرژانتین برای کسب قهرمانی کوپا در سرزمین قهوه، به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد سه شنبه گذشته تیم ملی فوتبال آرژانتین با عبور از سد کلمبیا در ضربات نفسگیر پنالتی در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا، راهی فینال این رقابت‌ها شد. نکته جالب اما حریف آنها است، تیم ملی فوتبال برزیل قبل از راه‌راه‌های بوینس آیرس، شیلی را یک بر صفر شکست داد و حالا بامداد فردا _ یکشنبه ۲۰ تیر _ ساعت ۴:۳۰ دقیقه به وقت ایران فینال کوپا در ورزشگاه ماراکانا شاهد یک جنگ سوپر کلاسیکو در سرزمین قهوه خواهد بود.

این بدون شک یکی از جذاب ترین جدال‌های سلسائو و آلبی سلسته است. جایی که همه نگاه‌ها به نیمار و مسی دوخته می‌شود این در حالی است که فوق ستاره‌های دو تیم در زمینه‌های گل و پاس گل، بیشترین خلق موقعیت، بیشترین خطای متحمل شده و بیشترین دریبل، رقابت تنگاتنگی با هم دارند و در همه آنها کاپیتان لئو صدرنشین است. این دو بازیکن زمانی که در بارسلونا کنار هم توپ می‌زدند به همراه سوارز انواع و اقسام رکوردها را خلق می‌کردند. نام مثلث MSN لرزه بر تن رقبا می‌انداخت، نیمار اما با جدایی از بارسا و رفتن به پاریس، فوتبالش را تحت الشعاع قرار داد و حالا هم پشیمان است.


آلبی سلسته که ابتدا قرار بود به تنهایی میزبان کوپا باشد اما به دلیل اوضاع بد کرونا، این مهم را به زردها باخت خاطره تلخی از سرزمین قهوه دارد. دو فینال مهم برای آرژانتینی‌ها در قلب برزیل با تلخی بی پایانی همراه بوده است. اولین آزمون مهم به جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد جایی که تیم جذاب آلبی سلسته، با نمایش‌های ماندگار به فینال این رقابت‌ها رسید و برای تکمیل معجزه، نیاز به پیروزی مقابل مانشافت داشت اما قدرت آلمان و تعویض طلایی یوگی لو و البته شلیک فراموش نشدنی گوتزه به قلب مسی و یارانش کاری کرد که ماراکانا تبدیل به گودال مرگ راه‌راه‌های بوینس آیرس شود و تا ابد حسرت این فینال روی دل کاپیتان و هوادارانش بماند. سال ۲۰۱۹ لئو این بار برای کوپا پا به برزیل گذاشت. آرژانتینی‌ها با درخشش فوق ستاره خود تا نیمه نهایی پیش آمدند اما درست در حالی که فقط یک گام تا فینالیست شدن مانده بود سلسائوی میزبان، دشمن دیرینه خود را تحقیر کرد و باز هم آرزوهای مسی برای رسیدن به جام ملی را پرپر کرد.


حالا فینال کوپا ۲۰۲۰ شاهد یک جنگ تمام عیار است، یک سوپر کلاسیکوی جذاب. آرژانتین باز هم با نمایش‌های بی نظیر مسی و رفقا به فینال رسیده است و این بار هم کار سختی مقابل زردها دارد. این تیم هر وقت در خاک خودش میزبان بوده، قهرمان شده است. مطمئناً در این مقطع از زندگی، هیچ چیزی جز کسب اولین افتخار مسی با پیراهن آلبی سلسته، آرژانتینی‌ها را خوشحال نمی‌کند، اما وقتی به آن سمت داستان فکر می‌کنند مطمئناً غم و اندوه بزرگی به سراغشان می‌آید، آن‌ها اسطوره خود را با ۵ فینال و ۵ باخت به خاطر می‌آورند. اما آنها این را هم باید بدانند که مسی برای بهترین تاریخ بودن، به هیچ جام دیگری نیاز ندارد، چون این بحث همین الان هم تمام شده است. ولی باید پذیرفت قهرمانی احتمالی مسی در کوپا مثل خامه روی کیک می‌ماند.

همه نظرسنجی‌ها، همه واکنش‌ها و همه صحبت‌ها نشان از شانس بالای آرژانتینی‌ها برای پیروزی در فینال و کسب قهرمانی کوپا حکایت دارد کارشناسان معتقدند با این که برزیل در تمام خطوط قدرتمند است و میزبانی را در اختیار دارد اما آلبی سلسته منسجم و مسی نابغه، برای کسب موفقیت لحظه شماری می‌کنند و شانس بیشتری دارند. حتی مردم ساکن برزیل هم با حمایت از کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین، آرزو دارند مسی بالاخره اولین جام ملی‌اش را بالای سر ببرد اتفاقاً از او حمایت هم کرده‌اند موضوعی که صدای نیمار را در آورد. او گفت: "برای برزیلی‌هایی که از آرژانتین حمایت کردند، متأسفم، آنها خائن هستند."


مسی در این بازی، سخت‌ترین چالش زندگی‌اش را در پیش دارد، او همه کار می‌کند تا با کشورش صاحب جام شود مقابلش نیماری قرار دارد که از به فینال رسیدن دوستش خوشحال است اما گفته است: "ما در زمین دشمن هم هستیم." درست است که برزیل با تیته فینالیست شده، اما این تیم نشان داده آنقدری که باید ترسناک نیست. اگر سلسائو خوش شانس نبود به راحتی توسط پرو یا شلیی در مراحل قبل حذف می‌شد پس با یک بازی حساب شده و بدون اشتباه، آرژانتین می‌تواند در خاک دشمنش، جشن قهرمانی ماندگاری را ترتیب دهد.

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه ماراکانا میزبان هواداران خواهد بود به این ترتیب ۷۸۰۰ نفر از هواداران این امکان را خواهند داشت جدال مرگ و زندگی آرژانتین و برزیل در فینال سوپر کلاسیکوی کوپا آمریکا را از نزدیک تماشا کنند. تماشاگرانی که خواستار حضور در ورزشگاه هستند باید تست منفی کرونایی که تا کمتر از ۴۸ ساعت قبل گرفته شده است را به همراه داشته باشند و با حداکثر فاصله از سایر تماشاگران قرار بگیرند.

کد خبر 506160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.