شورای شهر و پلیس علیه ناامنی زنان در لیورپول

توسعه مسکن در منچستر، تأسیس کابینه کودکان و نوجوانان در بستون، تعطیلی مرکز اطلاعات گردشگری در نوریچ، تأمین کیت‌های تست کرونا در بیرمنگام و ایجاد فضای عمومی امن برای زنان در لیورپول، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر لیورپول با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان خود خواست در نظرسنجی نحوه ایجاد فضای امن در شهر برای دختران و زنان شرکت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هیچ زنی نباید احساس رعب و وحشت کند. ما می‌خواهیم شهرمان جایی باشد که زنان بتوانند بدون ترس زندگی کنند.

دولت اخیراً اعلام کرده است که بودجه بیشتری را برای بهبود احساس امنیت، از جمله در اقتصاد شبانه، با تمرکز ویژه بر مسائل زنان و دختران در دسترس قرار می‌دهد. این ممکن است راهکارهای عملی، مانند دوربین مداربسته بهتر و روشنایی خیابان یا اقدامات پیشگیری از جرم باشد اما همچنین می‌تواند بر تغییر فرهنگ و نگرش از طریق آموزش تمرکز کند.

همچنین از پلیس شهر دعوت شده است که برای تأمین هزینه کار در مناطق محلی بودجه لازم را درخواست کند. کمیسر پلیس لیورپول امیلی اسپورل می‌خواهد درک بهتری از احساس نبود امنیت زنان و دختران داشته باشد بنابراین شورای شهر با دعوت برای شرکت در این نظرسنجی، اعلام کرده است که این بودجه را می‌توان در جایی که بیشتر مورد نیاز باشد هدفگذاری کرد تا حداکثر تأثیر را در بهبود احساس امنیت در شهر داشته باشد.

نوریچ؛ تعطیلی مرکز اطلاعات گردشگری شهر

مرکز اطلاعات گردشگری شهر نورویچ مستقر در یکی از مناطق شهر و قرار است پس از بررسی خدمات اخیر شورای شهر نورویچ برای همیشه بسته شود.

این مرکز از دسامبر سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا بسته شده و ارائه خدمات مشاوره‌ای را از طریق تلفن و ایمیل ادامه داده است. اگرچه اکنون قرار است گردشگری در شهر رونق یابد و اقدامات مواجه با پاندمی در حال کاهش است، اما همه گیر شدن کرونا باعث شده روند دسترسی افراد به اطلاعات به صورت آنلاین هم در طول سفرهای خود و هم قبل از آن به نوریچ افزایش یابد.

نیکی روتسوس، یکی از اعضای شورای شهر نوریچ در این خصوص گفت: مانند بسیاری از خدمات شورا در چند سال گذشته و به ویژه با توجه به همه گیری کرونا، ما در حال بررسی این بودیم که آینده مرکز اطلاعات گردشگری در دنیای دیجیتالی در حال رشد چه خواهد بود.

وی افزود: هر روز تعداد بیشتری از افراد تصمیم می‌گیرند که اطلاعات محلی را در جاهای دیگر پیدا کنند و مراجعه حضوری ما حتی قبل از وقوع همه گیری نیز در حال کاهش بود.

سالهاست که بازدیدهای حضوری از مرکز اطلاعات گردشگری شهر نوریچ کاهش یافته است و آمار نشان می‌دهد مراجعه در سال ۲۰۱۹، ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۲ دارد در حالی که آمار مربوط به بازدید کنندگان از شهر نشان می‌دهد تعداد ۶.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲ به ۱۳.۱ میلیون نفر تا سال ۲۰۱۹ رسیده است.

گفتنی است بسته شدن مرکز اطلاعات گردشگری شهر نورویچ و مجازی شدن بستر استفاده از آن موجب صرفه‌جویی در حدود ۱۱۰ هزار پوند برای شهر می‌شود.

بوستون؛ تأسیس شورای کودکان و نوجوانان

با اعلام شهردار کیم جانی کابینه‌ای برای کودکان و جوانان شهر بوستون ایجاد شده و به ریاست شهردار آغاز به کار کرده است.

هدف تشکیل این کابینه خدمت‌رسانی به عنوان یک گروه سیاستگذار است که برنامه‌ها و خدمات شهر محور را برای افزایش عدالت، ایجاد فرصت‌ها و کاهش اختلافات برای کودکان و جوانان بوستون هماهنگ می‌کند همچنین بدین وسیله در جهت بهینه سازی مشارکت‌های شهر بوستون با سازمان‌های غیر انتفاعی مؤسسات آموزش عالی و کارفرمایان تلاش خواهد شد.

شهردار پیشتر در یک سخنرانی گفته بود: من افتخار می‌کنم که اعلام کنم در حال تشکیل کابینه کودکان و جوانان هستیم. من بیشتر کار خود را صرف حمایت از برابری و تعالی فرصت‌های جوانان در این شهر کرده‌ام و آن را یک ثروت و فرصت می‌دانم. اگر با هم بهتر بتوانیم به جوانان خود خدمت کنیم می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

شورای کودکان و جوانان مأموریت دارد که بی عدالت را کاهش داده و اختلافات را برای جوان‌ترین ساکنان بوستون به حداقل برساند. اعضای این شورا در بخش‌های مختلف شهر کار می‌کنند، با بهبود ارتباطات، همترازی برنامه‌ها و خدمات و توسعه استراتژی‌هایی که جوانان را در مرکز برنامه شهر قرار می‌دهد این هزینه را پیش می‌برند.

منچستر؛ توسعه مسکن در شهر

شورای شهر منچستر در اطلاعیه‌ای از آماده سازی حدود چهار هزار خانه ارزان قیمت در شرق شهر خبر داد. افزایش تعداد خانه‌های مقرون به صرفه در شهر در سال‌های اخیر یکی از اولویت‌های اصلی شورای شهر برای کمک به تأمین تقاضاها بوده است زیرا جمعیت شهر در حال رشد در مقیاس بزرگ بوده و یا در سراسر شهر تعداد خانه‌های ارزان قیمت تکمیل شده است که انتظار می‌رود تعداد آن تا سال ۲۰۲۵ از هفت هزار و ۵۰۰ خانه عبور کند.

این در حالی است که ۵۰ هزار ساکن جدید در پنج سال گذشته به منچستر نقل مکان کرده‌اند و شورای شهر مجبور شده است به گسترش شهر کمک کرده تا ساکنان جدید در آن اسکان یابند. در واقع با این رشد، شورا به راحتی از هدف بلند پروازانه خود عبور کرده و در ساخت حداقل شش هزار و ۴۰۰ خانه مقرون به صرفه بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ کمک کرده است.

تعداد زیادی از این خانه‌ها یا در شمال و شرق شهر ساخته شده یا می‌شود، جایی که تقاضا برای مسکن ارزان قیمت زیاد است همچنین در پنج سال گذشته، ۹۵۴ خانه مقرون به صرفه در شمال و شرق منچستر تکمیل شده است. گفتنی است در گذشته انتظار شورای شهر این بود که تکمیل خانه‌های مقرون به صرفه سال به سال افزایش یافته و این امر به واقعیت تبدیل شده است زیرا دو هزار و ۷۷ خانه در حال ساخت هستند که تا سال ۲۰۲۵ به بهره برداری خواهد رسید البته شورای شهر منچستر در دیگر مراکز شهر نیز دست به کار شده و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ در مناطق مرکزی، جنوبی، غربی و مرکز شهر، بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانه مقرون به صرفه ساخته یا در حال بهره برداری است.

بیرمنگام؛ تأمین کیت‌های تست کرونا

شورای شهر بیرمنگام نزدیک به ۳۰ هزار کیت تست کووید ۱۹ را پس از نیاز برخی مناطق شیوع کرونا در سراسر شهر تأمین کرده است. اکنون این کیت‌های تشخیص در بخش‌های هدف توزیع شده است همچنین تیم‌های پشتیبانی با ارائه مشاوره و اطلاعات به زبان‌های مختلف شهر به طور شبانه روزی برای ترغیب مردم به انجام آزمایش و واکسیناسیون در مناطق هدف کار کرده‌اند.

لان وارد رئیس شورای شهر بیرمنگام در این خصوص گفت: همراه با برنامه واکسیناسیون، تست کووید ۱۹ همچنان بخش مهمی از تلاش‌های ما برای حفظ امنیت مردم است و از همه افرادی که در این راستا در ۱۵ منطقه شهر به ما کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم چرا که تغییراتی خوبی را در شهر شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: ما در ۱۵ بخش هدف با جوامع کار می‌کنیم، به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهیم و به مردم کمک می‌کنیم تا وقتی به مراحل بعدی همه گیری پاندمی کرونا می‌رویم، اهمیت آزمایش و تست کرونا را درک کنند. تیم‌ها در روزهای آینده دوباره در مناطق پیش بینی شده حاضر می‌شوند و من از هر کس که از این کیت‌ها استفاده می‌کند درخواست دارم پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت تست گیری و کمک به حفظ سلامت مردم شهر ارائه دهد تا روند تست گیری هرچه بهتر از قبل شود.

گفتنی است در ابتدا ۸۰ هزار کیت آزمایش کووید ۱۹ به بیرمنگام تحویل داده شد و ۲۸ هزار کیت اضافی به مسئولان بهداشت عمومی شهر امکان می‌دهد طی روزهای آینده عملیات تست گیری خانه به خانه را پایان دهند.

کد خبر 506064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.