۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
بازسازی میدان قدیمی بوداپست

به زودی یکی از میدان‌های قدیمی بوداپست، پایتخت مجارستان به نام Blaha Lujza مورد بازسازی قرار خواهد گرفت تا به عنوان فضایی سبز و یک تقاطع خیابانی عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار بوداپست هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد که اهداف بلندپروازانه‌ای برای احیای مکان‌های مرده شهر در سر دارد تا از این طریق، پویایی را برای پایتخت مجارستان و ساکنان آن به ارمغان آورد. بازسازی میدان قدیمی Blaha Lujza در اولویت اهداف وی قرار دارد که پیاده‌سازی آن از دوشنبه، دوازدهم ژوئیه آغاز می‌شود. در این راستا، به مدت ۱۰ تا ۱۲ هفته کاهش ترافیک بر این منطقه حاکم خواهد شد و سپس فضایی سبز به وجود خواهد آمد که به عنوان مکانی برای گذراندن اوقات فراغت مردم و همچنین یک تقاطع خیابانی عمل خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۸، گروهی از خلاقان شهر طراحی میدان قدیمی بخارست را به عهده گرفتند اما پس از روی کار آمدن دولت محلی جدید در اکتبر ۲۰۱۹، برنامه بازسازی این مکان تغییر پیدا کرد چرا که دولت جدید خواهان طراحی آن بر اساس نیازهای ساکنان اطراف بود.

در طراحی جدید میدان، چالش‌هایی نظیر تغییرات اقلیمی و کسری بودجه شهری به دقت مورد توجه قرار گرفته شده و قرار است با صرف کمترین هزینه، بیشترین تغییر در آن به وجود آید. البته این طرح قرار بود در همان اکتبر ۲۰۱۹ پیاده شود، اما شیوع بیماری کووید -۱۹ اجرای آن را به تأخیر انداخت.

در طرح جدید بازسازی میدان Blaha Lujza قرار است خیابان‌های بیشتری در اطراف آن به فضاهای دوستدار عابر پیاده تبدیل شود و کاشت بیش از ۷۰ اصله درخت جای محل پارک خودروها را در آن‌ها بگیرد. در نتیجه این اقدامات، ترافیک خودرویی به میزان زیادی کاهش خواهد یافت که این اتفاق به سهم خود در کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی سهیم خواهد بود. علاوه بر این، فضای جدید به گونه‌ای طراحی خواهد شد که دسترسی افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار به آن بدون هیچ مانعی صورت گیرد.

بازسازی میدانی قدیمی در بوداپست

کد خبر 506058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.