افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی

شهردار حمیدیا گفت: افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی و توسعه آموزش عمومی از مؤلفه‌های مهم و حیاتی جهت کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران‌ها به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر شاکری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" جلسه هماهنگی دبیران و کارشناسان مدیریت بحران شهرستان‌های استان یزد با حضور احسان بالاکتفی، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد و دبیران و کارشناسان مدیریت بحران شهرستان‌های استان یزد در محل شهرداری حمیدیا برگزار شد.

افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی و توسعه آموزش عمومی از مؤلفه‌های مهم و حیاتی جهت کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران‌ها بشمار می‌آید و لذا فراگیری دانش مقابله با بحران‌ها پس از بروز حوادث غیرمترقبه موجب ایجاد آرامش در جامعه و انجام اقدامات صحیح و اصولی برای کنترل شرایط و جلوگیری از تشدید بحران‌ها می‌شود.

برنامه‌ریزی برای استفاده از توان و ظرفیت نیروهای مردمی در هنگام وقوع حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا ضروری است زیر ساخت‌های لازم برای فراخوان به موقع نیروها، شناسایی توانمندی نیروهای مردمی و ارائه آموزش‌های لازم و کاربردی به آنها فراهم شود تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه شاهد نقش آفرینی افراد در جهت جلوگیری از گسترش بحران حادث شده و کاهش صدمات و خسارت ناشی از بحران‌ها باشیم.

در نیروهای مردمی آشنایی نسبتاً خوبی در خصوص بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل وجود دارد اما در بحث کرونا به دلیل ناشناخته بودن چنین شناختی وجود نداشت در عین حال با اجرای پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت در شهر و با همت نیروهای داوطلب بسیج و هلال احمر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت.

اجرای طرح محله محور سردار سلیمانی، نصب بنرهای هشدار دهنده و آموزشی مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر، ضدعفونی معابر و محل‌های پرتردد و ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به شهروندان از جمله اقداماتی بود که در ایام همه گیری کرونا در شهر حمیدیا انجام شده است.

در زمان وقوع بحران‌ها توزیع امکانات با مشکلات و چالش‌هایی همراه است با این حال از ابتدای شیوع کرونا تاکنون طی چندین وهله اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده توسط شهرداری حمیدیا خریداری و با کمک نیروهای داوطلب بسیج و هلال احمر بین گروه‌های هدف توزیع شده است.

شهرداری حمیدیا آمادگی همکاری با شبکه بهداشت در راستای تأمین محل یا امکانات مورد نیاز برای واکسیناسیون شهروندان را دارد و امیدواریم به زودی شاهد واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور باشیم. "

افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی

افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی

کد خبر 506001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.